Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fpv nybegynner og regler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fpv nybegynner og regler

    Hei, har flytt clouds fly i ett år nå og føler meg klar for fpv. har tenkt å kjøpe:
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL)
    Turnigy 800mAh 2S 20C Lipo Pack
    Radioen min går på 2.4 ghz så tror det vil gå bra. har også en monitor fra før som egentlig er tvskjerm lagd for bil med av plugger.
    Jeg er nybegynner så kom med tips til annet utstyr men helst ikke så dyrt.
    Reglene blir jeg litt forvirret over. Du må fly sånn men ikke sånn og må ha tillatelse. KAN NOEN FORTELLE MEG HVA REGLENE ER PÅ ET FORSTÅELIG SPRÅK?

  • #2
    Skal du fly fpv etter reglene kan du like gjerne bare drite i å bestille utstyr. Det er praktisk talt umulig. Du må heller bare bruke hode og ikke fly over folk og fe.

    Comment


    • #3
      Flyr alle her ulovlig da?
      Last edited by Yalla94; 18-04-13, 14:21.

      Comment


      • #4
        Jeg vil si at det viktigste er at du bruker lovlig utstyr, både med tanke på frekvens og senderstyrke, og det du har valgt er lovlig. Skal du drive kommersielt med luftfotografering må du skaffe deg de nødvendige lisenser og tillatelser, men skal du fly for morro tror jeg nok at ingen bryr seg med hva du gjør så lenge du ikke er til sjenanse for andre, enten det er med selve farkosten eller med signalene. Bruk hue som Trulsen sier, og ikke fly rundt i befolkningsområder eller inn i trafikkert luftrom etc.

        Comment


        • #5
          Hva er de lovlige frekvensene og senderstyrkene?

          Comment


          • #6
            På 2,4 ghz er det 10mw, er litt usikker på 5,8ghz men mener denne er på 100mw, sikkert noen andre osm kan svare for den. Radio frekvenser på senderen er 35mhz og 2,4 ghz.
            Lars Norberg

            Comment


            • #7