Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 600E og valg av Pilot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 600E og valg av Pilot.

    God Kvæll

    Jeg sitter å funderer på om jeg skal sette opp en T-Rex 600E for autonom flyging, men jeg er litt usikker å hvilken Autopilot jeg skal velge?

    Ok, noen krav...

    Coming home
    Pos Hold
    GPS posisjon flyging.

    Har vært inne på div Dji men disse er veldig dyre om man skal fly etter GPS.
    Hva med Arducopter 2.5?

    PK
    PeeKey...

    Pike W.R.
    Pike W.R Extreme
    Talone
    EasyGlider EL

    Pluss masssse motor....

  • #2
    Unnskyld at jeg sier meningen min, men en 600 på egenhånd er en potensiell drapsmaskin.

    Hvorfor vil du sette den opp med autopilot?

    Comment


    • #3
      Blir du mer fornøyd om jeg sier 250 da?

      Så får vi se om det kommer noe informativt da!
      PeeKey...

      Pike W.R.
      Pike W.R Extreme
      Talone
      EasyGlider EL

      Pluss masssse motor....

      Comment


      • #4
        Originally posted by t525057 View Post
        Blir du mer fornøyd om jeg sier 250 da?

        Så får vi se om det kommer noe informativt da!
        Ikke egentlig. Jeg liker bare ikke tanken på å lese om det i avisa dagen etter et uhell. Et multicopter kan selvsagt gjøre skade det også, men det har ikke to karbonblader som svinger 2-2500 rpm.

        Nok fra meg...

        Comment


        • #5
          Rart det skal være så vanskelig og svare på et spørsmål uten å kommen med masse formaninger og flere spørsmål!?

          Kort oppsummering:

          Jeg har drevet med UAV siden tidlig 2002, store Bergen turbiner til små quader.
          pr idag har jeg flere multirotor og single rotor med og uten computere.

          Jeg har fløyet RC siden jeg var 12, og nå er jeg 44.

          Begynte med heli i 1986 uten gyro og har vel fløyet siden denne tiden.

          Men gidder ikke masse formaninger og tull, så jeg stopper denne tråden.

          Slutt fra meg.
          PeeKey...

          Pike W.R.
          Pike W.R Extreme
          Talone
          EasyGlider EL

          Pluss masssse motor....

          Comment


          • #6
            Rart at ikke du i en alder av 44 har sluttet å dra ting så jævlig opp i nesen Om du har drevet med UAV siden 2002 burde du kanskje lære oss litt om UAV og ikke stille spørsmål. Om du har drevet med store Bergen turbiner burde heller ikke DJI pakken være så forbanna dyr.

            Comment


            • #7
              Originally posted by t525057 View Post
              Rart det skal være så vanskelig og svare på et spørsmål uten å kommen med masse formaninger og flere spørsmål!?
              Du stiller et spørsmål, får gode råd, og så blir du bare sur og nebber til den som kommer med råd? Det er ikke spesielt imponerende av en som hevder å være voksen.

              Jeg er forøvrig helt enig med Trulsen - hvis du skal la en 600 fly autonomt, så håper jeg at du gjør det langt unna folk og fe. Det er ikke få som har opplevd at autopiloter som ArduCopter har satt avgårde på egenhånd pga feil oppsett eller bugs, og det er IKKE noe du har lyst å oppleve med et 600-heli. Da hjelper det ikke om du har fløyet turbin uten gyro siden 1986.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Hehe. Det er her fristende å si at Noahs ark ble bygget av amatører- Titanic av "proffene".
                Geir


                3D plane - 1D brain

                Comment

                Working...
                X