Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJELP! Jeg har kjøpt warbird..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HJELP! Jeg har kjøpt warbird..

    Hei,

    Jeg er helt ny på warbird, men har nå prestert å kjøpe meg denne: ESM F4U Corsair ARF 189cm

    Er det noen som kan komme med gode forslag på utstyr til denne? Hvilken motor bør jeg gå for? Tenker i utgangspunktet bensin.

    Blir nok å legge ut en del bilder under byggeprosessen

    Ellers noen som har bygget denne og har noen tips å komme med?
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

  • #2
    Så bra!

    Det er en byggetråd her som sikkert kan gi deg mange tips på understell og motor. Når det gjelder understell, så kjøp så dyrt som mulig, så slipper du å plages. ( Sierra) hehe.

    ESM F4U Build
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #3
      Da ligger den på arbeidsbenken

      Har nettopp ordnet servoer og all elekronikk, kjører Savöx servoer i denne på alt.
      Motor er ikke helt bestemt ennå, men vurderer sterkt en OS GF40 m/F-6040 Silencer.. Tror dette er en bra motor til dette flyet?
      Kom gjerne med innspill på motor, da det ikke er 100% bestemt ennå..

      Click image for larger version

Name:	corsair.JPG
Views:	1
Size:	115.3 KB
ID:	600788
      ---
      Mvh
      Hasse Andre Ruud
      Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

      Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

      Comment


      • #4
        Gratulerer med nytt fly! GF-40 er jo et smykke av de sjeldne. Men du kan jo se på Saito 4-takt bensin også.
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jon Wold View Post
          Gratulerer med nytt fly! GF-40 er jo et smykke av de sjeldne. Men du kan jo se på Saito 4-takt bensin også.
          Takker

          Ja har sett litt på det også, men da blir prisen ennå dyrere.. Synes det er nok med 5800 for en motor allerede
          saito fg 36 og OS GF 40blir vel nesten det samme?
          ---
          Mvh
          Hasse Andre Ruud
          Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

          Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

          Comment


          • #6
            Supre greier Hasse, nå tar modellflyginga deg inn i en helt ny verden... har du ikke prøvd dette før så må du belage deg på modeller som kan finne på litt av hvert hvis du ikke passer godt på, disse flyr ikke av seg selv slik som enkelte andre typer modeller.
            Det kan godt hende du får stifte bekjentskap med begrep som "noseover" og "balloning" inn på landing etc etc..., men det er helt greit, slik er det bare og du blir bare en bedre pilot...
            Corsair er bare tøft da, som kwik her sier så skal du ikke gå på akkord med understellet, det roterer og slikt krever kvalitet. Sierra er bra men også blandt de mere kostbare, hadde ett slikt på en CMP Hellcat, funket ok, men krevde allikevel endel vedlikehold... mulig det var mine landinger som kunne hvert bedre...
            Motor, jeg er helt klar på OS, dyrt men veldig bra mener jeg.. Holder OS bensiner samme standard som glowmotorene, så er det minimalt med problemer.
            Lykke til og "happy landings".
            John Arne Sagøy
            Scale Warbirds of Norway
            Trønderbataljonen
            www.scalewarbird.org
            No guts, no glory

            Comment


            • #7
              Ganske sikker på at jeg ville gått for OS. Har en som ligger en youtube video av men en hektisk vår gjør at jeg ikke har hatt tid til å teste den i fly ennå. Kjørte den i bukk og det fungerte ihvertfall veldig bra.

              Saito lager mye bra men kombinasjonen av forgasser/tenning på bensinmotorene dens har ikke vært spesielt i bra. Tenker da på de ensylindrede. Saito fg 57 er stort sett en drøm for de som har den....
              Last edited by affa; 02-06-13, 09:16.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Ja, den OS motoren er nok en vinner her. Jeg har ikke hatt noen problemer med FG-36'en min, men det er viktig å holde det oljenivået som er spesifisert i manualen. Innmaten er som på glow-versjonen; glidelager her og der som krever smøring. Delikate deler.

                Saito's tenning er jo RcExl, og det igjen er jo kinesisk.

                Kjøpte en MT-70 boxer,bensin,totakt, akkurat nå. Det fulgte med to set RcExl tenninger. Den ene virket ikke, og gikk rett i søpla. Kineserne har nok store problemer med kvalitets-sikring og kvalitets-kontrol. Slikt krever kunnskaper, og kunnskap koster.....

                Hva slags tenning er det på OS'en mon tro? Sikkert merket på en sånn måte at det er umulig å si, men kanskje "screenet" av joen japser, sånn at bare "gode" eksemplarer slipper gjennom?
                Last edited by kwik; 02-06-13, 10:10.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #9
                  Takk for innspill alle sammen, dette blir morro
                  Jeg har vel egentlig bestemt meg for å gå for OS her nå.. Så da gjenstår det kun å legge til kortnummer og trykke kjøp

                  En annen ting, hvilken brytere benyttere dere på wardbird? Ønsker ikke store klompte brytere som ødeleger det fine flyet..
                  ---
                  Mvh
                  Hasse Andre Ruud
                  Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                  Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                  Comment


                  • #10
                    Smartfly sine brytere er fine. Solide, Sorte og ikke store. Elefun har dem.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by anders e View Post
                      Smartfly sine brytere er fine. Solide, Sorte og ikke store. Elefun har dem.
                      Jeg søkte på smartfly og bryter på elefun, men klarer ikke å finne dem. Har du en link?

                      Det må jo være denne, men elefun er jo super-rask å sende ut ting, så dersom de har den ville det jo vært strålende;
                      The page you requested cannot be found!

                      Og så har du disse;

                      The page you requested cannot be found!

                      Uansett, så er det jo lurt å plassere bryterne under ei luke, så man ikke ser dem. Det er jo tross allt en
                      flott warbird, dette, så det å ha bryterne rett opp i dagen på kroppen er jo helligbrøde.
                      Last edited by kwik; 02-06-13, 10:56.
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • #12
                        Her
                        På mustangen jeg hadde monterte jeg dem i di svarte feltene og da ble dem så og si borte
                        Smart-Fly SuperSwitch HD - elefun.no - Radiostyrt hobby

                        Comment


                        • #13
                          Har allerede lagt to i bestilling
                          Takk for informasjonen Anders..
                          ---
                          Mvh
                          Hasse Andre Ruud
                          Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                          Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                          Comment


                          • #14
                            Magnet brytere fra Emcotec. Skjulte og pene...
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Da har modellen endelig kommet ut av esken
                              Modellen er bare nydelig, men krever dog en del jobb for å sette sammen.. Vil si det er en ARF- Mye tilpassing og trimming..

                              Det meste av skruer ol er det bare å kaste med en gang, veldig dårlig kvalitet på det dessverre. Men ellers så ser modellen grei ut å få montert.

                              Dag en ferdig og har fått gjort følgende.
                              1. Limt sammen hovedvingen
                              2. Hengslet hovedvingen med unntak av flaps
                              3. Montert halehjul (Her var det meget dårlig limt, så måtte lime inn en ny festeplate)
                              4. Montert sideror - Igjen en dårlig løsning med å benytte stag fra halehjul til sideror, løsningen er bra men vanskelig å få pent) Men nå er det limt så ingen vei tilbake

                              Valget har vel egentlig også falt ned på OS GF40 så sant jeg ikke ombestemmer meg innen et par dager..

                              Har virkelig troen på denne modellen.
                              Last edited by hassajo; 05-06-13, 22:43. Reason: Skrivefeil
                              ---
                              Mvh
                              Hasse Andre Ruud
                              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                              Comment

                              Working...
                              X