Announcement

Collapse
No announcement yet.

Le Fish

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Le Fish

    Hei. Vi er to mann? som skal bygge hver sin Le Fish. Men vi mangler "betrekning". Er det noen som har 45my tynn lamineringsfilm liggende.
    Dette er visstnok den ultimat trekket for fisken.Og vi tar også gjerne imot tips hvordan filmen festes til kropp og ving. Det er forskjellig lim som brukes, men vi vet ikke hva vi skal bruke. I byggetråden brukes det et lim som ikke er å finne her på berget.EPP er så porøst at det er vanskelig å finne noe egnet. Men her inne er det mange som vet mye, så vi venter i spenning på kreative løsninger.
    Svar gjerne her, eller ring meg på 97170450


    Fly well-make my day!

  • #2
    Problem løst: Goop og lamineringsfilm bestillt fra USA. Det var vanskelig å finne noe her hjemme, så bygging ble litt utsatt. Men om noen få dager er tingene i hus, så da setter vi i gang for alvor. Forde som er interessert, bygger vi mellomvektversjon av "Fisken"
    Fly well-make my day!

    Comment


    • #3
      ingen bilder på veien? Le Fish hørtes jo unektelig litt rart ut
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by spacewalker View Post
        Problem løst: Goop og lamineringsfilm bestillt fra USA. Det var vanskelig å finne noe her hjemme, så bygging ble litt utsatt. Men om noen få dager er tingene i hus, så da setter vi i gang for alvor. Forde som er interessert, bygger vi mellomvektversjon av "Fisken"
        Hvor bestilte dere fra?
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	fish.JPG
Views:	1
Size:	5.1 KB
ID:	601149

          Jeg prøvde å laste opp et bilde her, men tror deg gikk gal vei. Søk på Le Fish, og du skal finne.
          Vi kjøpte fra Skip Miller model USA
          Hvis noen er interesserte, kjøp Goop på Ebuy, og film fra Aloft Hobbies.
          Da slipper man ventingen, det meste kommer samtidig.
          Fly well-make my day!

          Comment


          • #6
            Tøfft, bildet kom. Byggeblogg finns på Wiki. Film på Wimeo, og sikkert på youtube.
            Fly well-make my day!

            Comment


            • #7
              "goop" og "the new stuff" er ting amerikanere elsker mest p.g.a. at dette er amerikanske produkter.....
              Bygget noen JW-60 hvor produsenten anbefalte disse tingene og sa at dette var veien å livet - etter å ha brukte en tube med "goop" fant jeg ut at dette stoffet er og blir bannlyst fra mitt lim-lager - maken til "møkk" må du lete lenge etter.

              Bruker nå bare UHU Por (Kontaktlim type) og 3M 77 lim spray.
              [Bjeff] her på MFN har funnet en ypperlig transparent folie som skal være topp, men det er ingen problemer å bruke "Oracover" liknende produkter. Med denne kan du enkelt få farge og mønster på modellen.

              Her er noen tråder rundt "foam" modeller og bygging
              (MFN) ModellflyNytt.no
              (MFN) ModellflyNytt.no
              (MFN) ModellflyNytt.no
              (MFN) ModellflyNytt.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                [Bjeff] her på MFN har funnet en ypperlig transparent folie som skal være topp, men det er ingen problemer å bruke "Oracover" liknende produkter. Med denne kan du enkelt få farge og mønster på modellen.
                "Nu stuff/New stuff" er lamineringsfilm, punktum. Det er tykkelsen som er forskjellen. Den jeg har brukt på en vinge er endel tyngre enn den tynneste Nu stuff, men hard som f. Det kule er at den selges på Clahs O og sikkert i alle papir/kontorrekvisittbutikker av litt størrelse.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Ja, det er vel som ellers i livet, man lærer etter hvert. men jeg har vært i kontakt med et relativt stort kontorrekvisita firma, og de hadde ikke noe som var så tynnt vi skulle ha.3M limet kunne nok vært å oppdrive, men etterpåklok;ja
                  Fly well-make my day!

                  Comment


                  • #10
                    Bare for ordens skyld. Goop skal tynnes med tynner. Sparer vekt og gir god heft for lamineringsfilmen.Og lamineringsfilmen må være varmlamineringsfilm.
                    Last edited by spacewalker; 21-06-13, 18:59.
                    Fly well-make my day!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by spacewalker View Post
                      Bare for ordens skyld. Goop skal tynnes med tynner. Sparer vekt og gir god heft for lamineringsfilmen.
                      Den MÅ tynnes ut

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spacewalker View Post
                        Ja, det er vel som ellers i livet, man lærer etter hvert. men jeg har vært i kontakt med et relativt stort kontorrekvisita firma, og de hadde ikke noe som var så tynnt vi skulle ha.3M limet kunne nok vært å oppdrive, men etterpåklok;ja
                        Jepp, samme her. Det virker vanskelig å oppdrive de tynneste kvalitetene i Norge. Mitt siste prosjekt er såpass stort at jeg heller ville ha tykkere og hardere film, men i den forbindelse gjorde jeg endel research. En kompis av han som introduserte begrepet "Nu stuff" i USA forklarte opprinnelsen til begrepet på rcgroups eller rcuniverse.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Nå har vi prøvd både Goop og lamineringsfilm.Begge deler kom i hus for en uke siden, og fungerer etter hensikten. Men spraylim fungerer også fint, men er gulaktig. Ikke så fint om man vil ha hvitt fly. Og ikke vil trekke med film i tillegg. Etter å ha prøvd tynnet Goop, har jeg testet Nitrat Dope, og EPP tåler dette. Så har du Dope i hus, bruk det. Men sjekk kvaliteten på EPP først.
                          Med så flott sommervær vi har i Telemark nå, ser det ut som "Fisken" blir ferdig i dag.Jeg tror min blir Naturell, kanskje noen tusj-streker her og der.
                          Fly well-make my day!

                          Comment


                          • #14
                            "Fisken" er prøveflydd i dag. Men lite og ustabil vind gjorde det vanskelig.Så flyet måtte finjusteres på plenen når vi kom hjem igjen. 30 gram i nesa måtte til for at den skulle oppføre seg pent. Vi flyr på Lifjell, nærmere bestemt Krintofjellet. Det ligger en snau haltimes gange fra parkeringen.Vindretningen vi må ha der er fra sør. Den kan ha en dreining til vest og øst men ikke mye.
                            Fly well-make my day!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by spacewalker View Post
                              Vi flyr på Lifjell, nærmere bestemt Krintofjellet. Det ligger en snau haltimes gange fra parkeringen.Vindretningen vi må ha der er fra sør. Den kan ha en dreining til vest og øst men ikke mye.
                              Er det noe aktivitet der i Sommer?

                              Comment

                              Working...
                              X