Announcement

Collapse
No announcement yet.

Live video fra racerbåt - tar noen utfordringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Live video fra racerbåt - tar noen utfordringen?

    I tillegg til RC er jeg involvert i et båtraceteam som kjører i klassen P750 (også kalt Thundercat).

    Vi ønsker nå å se på muligheten for å ha livestream av video inn til teamet som sitter i depot, og min første tanke er at det må finnes FPV utstyr som bør kunne brukes til dette. Løpene består stort sett av rundbanerace (som i videoen under) hvor avstandene er korte og det er lite hindringer, men det kjøres også noe offshore med lengre avstander.

    På båten har vi i dag tre stk GoPro, så selve kamera er ikke noe problem. Utfordringen er at jeg har liten erfaring med FPV utstyr, og vet ikke hva som kan fungere, og hva som evt ikke fungerer. Noen utfordringer jeg ser umiddelbart er antenner som bør være så lite utsatt som mulig, rekkevidde og saltvann. Vi har mulighet for å lage en boks i karbon eller kompositt for å plassere utstyret, eventuelt kan det plasseres i noen lommer som allerede finnes på båten.

    Noen som tar utfordringen med å hjelpe til å sette sammen en pakke som kan fungere? Vi er foreløpig mest ute etter en budsjettløsning for å se om det kan fungere, og så får vi heller utvikle det på sikt dersom det funker og vi ønsker noe bedre på sikt.

    Her er en video jeg har kastet sammen fra helgens nordiske mesterskap så dere ser hva det dreier seg om:

    Flere bilder av båt og utstyr finnes her: Logg inn på Facebook

    På forhånd takk!
    * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *
Working...
X