Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som flyr RC-seilfly på Stord eller Bømlo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som flyr RC-seilfly på Stord eller Bømlo

    Etter noen års pause har jeg tenkt å gjenoppta rc-seilfly hobbyen og ønsker å komme i kontakt med aktive rc-seilflygere på Stord eller Bømlo. Vet noen om gode heng som ikke er alt for vanskelig tilgjengelig (les ikke for langt å gå)? Ellers er det alltid hyggelig å fly sammen med noen.

  • #2
    Har ikke hørt noe om et utpreget seilflymiljø på noen av øyene, vet det er ettpar "fri-flygere" på Stord.
    Det nærmeste "organiserte" seilfly aktivitet jeg vet om er de i klubben vår, men de holder seg mye på Bokn, dette vet du sikkert om.

    Comment


    • #3
      Jeg har aldri vert på Bokn men det er ikke så langt. Hvordan finner man fram til henget, parkering?. Er det ofte folk som flyr der?

      Comment


      • #4
        Jeg har aldri vært på selve plassen de flyr på, men vet de parkerer nede med hovedveien E39.
        Når du kjører mot Stavanger på E39 kjører du forbi Kårstø gassanlegg, noen minutter etterpå en tunell.
        Det er på venstre siden rett etter denne tunellen de parkerer, så tror jeg de snakket om ca.20min gange.
        De har forskjellige plasser på dette fjellet alt etter vindforhold og retning. De har også en plass i Aksdal de flyr, tror dette
        fjellet heter Alvanuten.
        Skal være en tråd her inne en plass med en masse bilder og info. da de har arrangert endel stevner osv.
        Ring Arild på 902 23 911, han er en av de ivrigste.

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Alvanuten ser lovende ut. Kan godt hende eg prøver der en dag det er betre vær

          Comment


          • #6
            Hei.
            Jeg flyr seilfly her i distriktet. Haugesund

            På aksdal er det 2 bra hang.
            Alvanuten. Du går opp stien fra parkerings plassen. Og når du kommer opp på første "platting" tar du til venstre og følger stien mot kanten.
            Da finner du hanget og du flyr i mot shell aksdal.
            Landing er noe tricky her da du har begrenset område og lande og og du må ha bra flaps på flyet. Dette hanget er på sør men tåler litt sør-sørøst.


            Så har du ett på rein sørvest. Da kjører du forbi der du tar opp til alvanut og kjører videre og parkerer ved veien på andre siden av parkering til tysvær badehall.
            Går en smal vei opp mot fjellet langs en hekk og skrått opp mot høyre. Så til venstre 10/15 minutter. Så går du mot kanten. Du kjenner vindene om den er sør vest. Veldig bra landings området.


            Bokn. Kan du fly på nordvest. Super bra hang, fine landings muligheter. Og på vest også veldig bra.
            Og øst sørvest.

            Alle landinger på bokn her tålig bra
            MvH Marius Leirdal

            Comment


            • #7
              Hei,plytselig oppdaga eg innlegget ditt om det er noen som flyr seilfly Bømlo/ Stord. Me er to karersom har flaksa seilfly i mange år og har fleire plasser me bruker både på stord og Bømlo.Ta kontakt vist du er innteresert i lag.Arne fra Mosterhamn

              Comment


              • #8
                Her er linken til oversikten: (MFN) ModellflyNytt.no

                Comment

                Working...
                X