Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stm asw-17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stm asw-17

    Er det noen som har sjekket ut STM ASW-17 ? Hvordan er kvaliteten og ikke minst hvordan flyr denne?
    Er jo meget rimelig da
    STM ASW-17 211cm vingespenn ARTF - elefun.no - Radiostyrt hobby

  • #2
    Det er lenge siden jeg spurte om denne modellen, og jeg synes det er rart at ingen har kommentert noe. ( er det dårlig oppslutning rundt seilfly? ) Uansett,så bestilte jeg meg et slikt ARF sett under januarsalget fra Elefun
    Click image for larger version

Name:	IMG_8951.jpg
Views:	1
Size:	260.9 KB
ID:	611001
    Det var en liten brekkasje på kartongen
    Click image for larger version

Name:	IMG_8952.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	611002
    Men kunne ikke se noen skader inne i eska (har ikke tatt av plasten på vingene,men håper de er i topp stand

    Er det noen som har bygget denne og kan si litt om fordeler/ulemper, eventuelle modifiseringer?
    Kan legge ut flere bilder hvis interesse

    Comment


    • #3
      Kjøpte en selv og fløy den på lørdag. Fløy meget rolig, pent, og stødig, og håndstart var barnemat, men glem noe annet enn loop for akro manøvre. Sjekk også balanserors koblingene, den ene løsnet på min, heldigvis mens jeg testet den hjemme. Var absolutt verdt 700,- og MYE bedre en Arcus'en jeg kjøpte ifjor fra samme produsent.

      Comment


      • #4
        Høres bra ut. Var tenkt å kjøpe Arcus, men når denne modellen var så rimelig så MÅTTE en jo slå til
        Hvor løsnet det i koblingen på balanseroret ? Ytterst der en setter den i mottaker eller?
        Click image for larger version

Name:	IMG_8954.jpg
Views:	1
Size:	211.9 KB
ID:	611003

        Så litt på delene og de ser ikke så verst ut

        Comment


        • #5
          Det var ikke kabelen, men selve ror overføringen. Jeg måtte av med dekslet over servoen og stramme en setskrue.

          Comment


          • #6
            OK, godt å vite. Leste på et annet forum om at en måtte sjekke propellinnfestinga også. (mutter hadde en tendens til å gjenge seg ut) Det eneste jeg har sett til nå som ikke er bra, er innfestinga for cocpit. Det virker som om den runde saken som er festet i cocpitglasset (bak) kommer på baksiden av festet som er festet i flyet. Er sikkert bare å bøye litt eller feste det om.
            Click image for larger version

Name:	IMG_8955.jpg
Views:	1
Size:	101.6 KB
ID:	611004
            Click image for larger version

Name:	IMG_8956.jpg
Views:	1
Size:	166.1 KB
ID:	611005
            Legger merke til at det er instrumenter i cocpit,men ingen pilot

            Comment


            • #7
              Da får du kjøpe en pilot, så blir det litt mer moro når det sitter en mann inni��

              Comment


              • #8
                Er det noen som har laget flaps på dette flyet? Erfaring/er? ( har prøvd med flaperon, men kunne tenkt meg "ekte" flaps )

                Comment


                • #9
                  For noen år siden var det flusst av Multiplex easyglidere.. Endel av de ble påmontert flaps i etterkant. Disse var laget i samme materiale som ASW'n din.

                  Fremgangsmåte er at du skjærer ut flaps enten ved å bruke tapetkniv hele veien igjennom vingen, eller du kan alternativt la den siste milimeteren være igjen som hengsel. Dette materialet tåler mye bøying fram og tilbake, så det er ikke noe problem. alternativt kan du bruke tape som hengsel, fra oversiden av vingen. Flapsen skal stort sett gå nedover med mindre du skal ha speed/cruising innstilling, som jo er noen grader oppover.

                  Servomontering gjør du ved å skjære ut plass til en 9 grams servo i vingen, slik at den ligger. 1 servo for hver flap. Fest den inn med smeltelim ( limpistol lim. Deretter må du selvfølgelig ha rorhorn og en pianotråd som overføring.

                  Bruk også google.. mange fine svar der..
                  Lykke til !
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #10
                    Har bygget og modifisert flere fly,så akkurat montering av flaps er nok ikke problem. Ville bare høre om noen hadde montert på en slik ASW-17. Altså hvordan dette blir flymessig. Synes ikke flaperon var noen "høydare"

                    Comment


                    • #11
                      Jeg hadde driti i det, min lettere entusiasme høyere opp i tråden har nå gått over til en mer skuffet erfaring med dette flyet. det tåler jo for pokker meg ikke vind i det hele tatt! Husk at den har såkalt undercamber vinge (vet ikke hva det heter på norsk), er ikke sikkert at flaps fungerer så godt på en slik vinge. Hvis du vil kutte landingen så bruk spoilerons isteden, motsatt av flaperons.

                      Comment


                      • #12
                        Det høres ut som om vi har ganske lik erfaring da Kyrre Tror jeg kommer til å prøve flaps før denne blir satt på hylla

                        Comment

                        Working...
                        X