Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jello kun i noen retninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jello kun i noen retninger

    Vel, de fleste retningen.

    Jeg har en DJI F450 med GoPro, Fatshark og Tarot gimbal.

    Det som skjer er at den filmer dønn stabilt når jeg f.eks fly bakover, men kjører jeg fremover eller "normal" flyving så er det jello som bare det.
    Propellene er balansert, og jeg opplever ikke særlig mye vibrasjoner fra de eller motor.

    Jeg kan se at føttene rister en del, men det er så rart at det bare skjer av og til. Kan de være én motor som er off og når den gasses opp så slår det ut?

    Click image for larger version

Name:	PB102815.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	635496
    Atle Mo, Oslo

  • #2
    Jello

    Gjelder det kun når det er mye lys, eller uansett?
    Det hjelper å få ned shutterspeeden på goproen. Det beste er ND (neutral density) filter foran linsa når du filmer midt på dagen. Du kan bruke film som fins, og tape foran. Det funka for meg. Hvis du har en lokaltv eller filmfolk i nærheten, får du helt sikkert en liten bit gratis. Eller du kan bestille på polarpro. De har spesiallagde filter til hero. For både med, og uten hus.
    Husk å stille inn heroen på minst 60 bilder i sek. Det sinker shuttern litt

    Originally posted by atlemo View Post
    Vel, de fleste retningen.

    Jeg har en DJI F450 med GoPro, Fatshark og Tarot gimbal.

    Det som skjer er at den filmer dønn stabilt når jeg f.eks fly bakover, men kjører jeg fremover eller "normal" flyving så er det jello som bare det.
    Propellene er balansert, og jeg opplever ikke særlig mye vibrasjoner fra de eller motor.

    Jeg kan se at føttene rister en del, men det er så rart at det bare skjer av og til. Kan de være én motor som er off og når den gasses opp så slår det ut?

    [ATTACH=CONFIG]73713[/ATTACH]

    Comment


    • #3
      Det gjelder uansett.
      Om jeg starter quaden på benken, så er gimbal helt vibrasjonsfri. Hover, helt fin.
      Så flyr jeg avsted, så setter mikrovibrasjoner i gang.

      Videoeksempel:
      vibrasjoner
      Atle Mo, Oslo

      Comment

      Working...
      X