Announcement

Collapse
No announcement yet.

EzUHF RSSI signal... hvilken som helst OSD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EzUHF RSSI signal... hvilken som helst OSD

    Hei folkens.

    Noen som vet hvordan jeg kan koble RSSI signalet fra EzUHF til hvilken som helst OSD??

  • #2
    Du trenger en konverter. 403 Forbidden (Denne er utsolgt)
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Samme som denne??

      http://www.sishobby.com/electronics/...for-ezuhf.html

      Comment


      • #4
        Ja, den har funksjonen du er ute etter. Husk riktig innstilling (3,3 eller 5v). Sjekk andres erfaringer med den løsningen (jeg bruker ikke EZUHF selv).
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Derfor jeg spør her.

          Comment


          • #6
            Ja, det er jo enklere enn å søke selv.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Er det ikke det forumet er for, spørre og hjelpe andre? Uansett, takk for hjelpen.

              Har faktisk søkt litt tidligere men ikke funnet så mye info om det.

              Comment


              • #8
                Joda, man skal spørre og hjelpe. Syntes bare kommentaren din var litt teit, da jeg faktisk delte en kunnskap og følte du var ironisk tilbake. Uansett, det du bør søke etter er om folk har dårlige erfaringer med konverteren, om den er stabil. Og helst sammen med OSD´en du bruker. Og sjekk om du evt bør bruke en motstand mellom RSSI og OSD, noe som er anbefalt feks på RVOSD. Mål i alle fall om oppgitt spenning er korrekt. Mellom mine Scherrer-mottakere og RVOSD´er bruker jeg feks 100K motstand, selvom det strengt tatt ikke burde være nødvendig.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  OK, jeg setter stor pris på din kunnskap og er veldig takknemlig for at du deler den her inne.
                  Nå kommenterte jeg den siste delen av mld din så synes ikke den var "teit" hvis det er det ordet du vil bruke. Da beklager jeg virkelig.
                  Meldinger/tekst generelt kan fort bli tolket og misforstått på feil måte. Synd du tolket den sånn.

                  Du skriver at jeg skal "sjekke andres erfaringer" med ang. denne tråden og jeg svarer "det
                  Er derfor jeg spørr her inne"

                  Hvis det er "teit" å svare så beklager jeg det.

                  Nok en gang, veldig glad for at du gidder å hjelpe.

                  Comment


                  • #10
                    Takk, takk, da slår vi fast at jeg var i det hårsåre hjørnet og feil-leste. Beklager det. Hvilken OSD bruker du?
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har to typer, på quaden med EzUHF bruker MFD antennetracker med telefly osd.

                      På en annen quad jeg har bruker jeg Tiny OSD lll fra hobbyking. Her bruker jeg bare en vanlig 2.4 spektrum mottaker.

                      Har lyst å få en stabilt og greit longrange system med osd og rssi. Nå har jeg kun osd og ikke no signal fra rssi fra EzUHF. Egentlig greit å ha.

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, jeg ville vært litt ekstra stressa om jeg fløy long lange med tracker og ikke hadde rssi. Litt kjedelig å ha glassklart bilde og null styring… Inntil du får dreisen på rssi´en, så KAN det jo være en idé å fly uten MFD. Det er mye rart på UHF i området du bor.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Så langt kan jeg ikke si at jeg har flydd long range. Jeg tar alle forholdsregler og litt til når det kommer til "RC-ting i lufta". Spesielt fpv.

                          Så langt har jeg vært ute på snaue 800-1km og det er mere en nok med quad. Selv om jeg har utstyr til å fly kanskje 5 ganger lenger kommer jeg nok ikke til å gjøre det før jeg er helt trykk på hva jeg driver med. Og ihvertfall ikke med quad.
                          Som du sier også rssi er greit å ha styr på.

                          Comment

                          Working...
                          X