Announcement

Collapse
No announcement yet.

OSD uten lodding, DJI Phantom v1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OSD uten lodding, DJI Phantom v1

    Har nettopp skaffet meg DJI Phantom v1.
    Skal begynne med litt FPV flyvning. Har bestilt sender, mottaker og skjerm. Skal bruke Hero 3 som kamera.
    Er ute etter OSD som ikke krever lodding til Phantom.
    Vil helst ha så jeg ser gjennstående spenning, høyde, fart og annet som kan være nyttig.
    Hva anbefaler dere?

  • #2
    Ikke for å være nedlatende, men jeg anbefaler deg å lære deg og lodde. Jeg syns det er en forutsetning for å fly FPV. Jeg syns det er arrogant å ikke gidde og lære seg basic kunnskap når man vil gjøre ting som er relativt avansert teknologisk. Gjennom bl.a. å lære seg basic lodding lærer man seg å tenke elektronikk. Alt henger sammen med alt, og lodding fører det meste sammen.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Originally posted by bjeff View Post
      Ikke for å være nedlatende, men jeg anbefaler deg å lære deg og lodde. Jeg syns det er en forutsetning for å fly FPV. Jeg syns det er arrogant å ikke gidde og lære seg basic kunnskap når man vil gjøre ting som er relativt avansert teknologisk. Gjennom bl.a. å lære seg basic lodding lærer man seg å tenke elektronikk. Alt henger sammen med alt, og lodding fører det meste sammen.
      Jeg kan litt lodding og jeg kjenner en del som kan lodde fin elektronikk.
      Er ikke så gira på også åpne opp noe som funker. Ute etter noe som funker uten lodding.

      Comment


      • #4
        Blir ikke enklere enn denne for Hero3/Fatshark: FPV Kabel - DJI Mini iOSD/Hero3/Fat Shark eller denne for Zenmuse/Fatshark: FPV Kabel - DJI Mini iOSD/H3-2D3D/Fat Shark

        Bjeff har et godt poeng

        Comment


        • #5
          Originally posted by andybj View Post
          Blir ikke enklere enn denne for Hero3/Fatshark: FPV Kabel - DJI Mini iOSD/Hero3/Fat Shark eller denne for Zenmuse/Fatshark: FPV Kabel - DJI Mini iOSD/H3-2D3D/Fat Shark

          Bjeff har et godt poeng
          Tror det er en missforståelse her. Jeg har alt for å fly FPV.
          Kamera, sender, mottaker og skjerm!
          Det jeg lurer på er en OSD for å vise strøm, høyde, fart og div

          Comment


          • #6
            Kjøp iosd mini og en av de kablene jeg linket til...
            Elefun er fri, men det er flere andre norske nettbutikker som har på lager.

            Comment


            • #7
              Det er sjelden OSD'er krever noe særlig lodding. Vi snakker evt om en kontakt eller to, og evt jumper til spenning, kanskje en enkel 100k motstand for RSSI. I og med at du har det andre på stell, så vil det være å regne som PNP.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Det høres bra ut!
                Da skal jeg nok få det til

                Comment

                Working...
                X