Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg synes det er til det bedre.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg synes det er til det bedre.

    Sidene er nå enklere å oppdatere og vi skal etter hvert tilby mye god informasjon. Er det noe dere ønsker her, gi oss beskjed her eller på mail

    _________________
    Klaus Andreassen
    Modellhobby.org

    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2001-11-06 15:14 ]</font>

  • #2
    Vet at du skrev at dere var egentlig enig om å bare ha linker til kommersielle sider,
    men er det noen sjanse for en link til min side?
    http://www.upload4free.com/upload/tool.zip
    http://www.upload4free.com/upload/tool.zip

    Comment


    • #3
      Hei!
      Hvis du venter noen dager kommer vi til å opprette en MEGET BRA linkeside, med mange forskjellige kategorier. Dette er et avansert linkesystem som rangerer sider etter popularitet/anmeldelser med mer, dette blir også på norsk.
      Dette kommer uten tvil til å bli et enormt bra sted for å finne de beste hobbysiden rundt om kring. Det vil også bli en funksjon som lar dere linke til "Linkesiden" med en spesiell kode. Ved å bruke denne koden øker siden deres i popularitetsrangering på "Linkesiden" etter hvor mange som kommer hit via dine sider
      Høres dette bra ut?

      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2001-11-05 00:15 ]</font>

      Comment


      • #4
        Impressive!
        Den gleder jeg meg til å se...
        ...bruker du MySQL på den og?
        http://www.upload4free.com/upload/tool.zip
        http://www.upload4free.com/upload/tool.zip

        Comment


        • #5
          En ting jeg syntes var bedre på de forrige sidene var at jeg da kunne ha favorittene liggende framme på venstre siden.Men nå må jeg klikke de vekk for å få se hele siden deres. Er det noe jeg kan gjøre med oppsettet på maskinen?
          Kenneth Kåsereff

          I hangaren:

          Masse seilfly
          Masse Pattern/F3A
          Masse depron
          Haugevis med prosjekter

          Og alt flyges med JR selvsagt

          Comment


          • #6
            Hei!
            Jeg er klar over dette
            Det var ikke så lett vite hvordan vi skulle legge opp det nye designet med tanke på størrelsen. Det var mye frem og tilbake og vi skulle ha variabel bredde eller ikke. Vi valgte å droppe dette og gikk for en løsning som er tilpasset en 17' skjerm med 1024x768 oppløsning. Sidene dekker da hele skjermen. Denne oppløsningen er definert som standard i dag.
            Hvis du ønsker favorittene ved siden av, kan du øke oppløsningen til 1152x864 punkter. Da passer sidene helt perfekt sammen med favorittene dine.
            Ps! Personelig mener jeg at 1152x864 bør være standard på en 17' skjerm

            Comment


            • #7
              Personlig så bruker jeg en 19" skjerm
              med en oppløsniong på 1280x1024
              og da ser siden ganske så grei ut!

              PS: Det virker litt rart når det står;
              bruk ikke smilier
              nede på siden, da må jeg bare spørre
              om hva en smili er?
              http://www.upload4free.com/upload/tool.zip
              http://www.upload4free.com/upload/tool.zip

              Comment


              • #8
                Hei.
                Jeg vet det er enkelte ting som ikke er 100% ferdig eller perfekt ennå, men det var ca. 3 A4 sider med enkeltstående ord som skulle oversettes og det er lett å overse noe. Ting skal bli bedre, men andre ting har høyere prioritet.

                Comment


                • #9
                  Synes dette blir kjempebra. Resten kommer etterhvert. "Roma ble ikke bygd på en dag"

                  mhv
                  Glenn
                  /glenn

                  Comment


                  • #10
                    Har drevet en del med webutviklig selv, og diskusjonen om hvilken oppløsning som skal benyttes, er en evig gående diskusjon. Er en stund siden jeg har reflektert noe over hvilken oppløsning man skal regne med at leserne bruker, men kan da huske et par ting.

                    Dette er fakta som ble samlet inn fra mange sider for ca. 1 1/2 år siden:
                    2% av leserne bruker oppløsningen 640*480 eller lavere. Dette har sikkert sunket ytterligere nå, så denne oppløsnigen kan vel regnes som død.

                    50% av leserne brukte 800*600. Det har sikkert sunket en del i det siste, men jeg tror nok det er ganske så mange som fortsatt sitter med denne oppløsningen. Jeg prøvde siden i 800*600, selv om det var helt tydelig at den var for stor, så var den jo helt grei. Det blir litt rotete, og helhetsinntrykket synker betraktelig.

                    Ca. 30% av leserne brukte 1024*768 (denne har sikkert steget en god del siden det, det er jo nærmest definert som standardoppløsning nå.)

                    De resterende 28% hadde høyere oppløsning enn 1024*768.

                    Dette viser jo at 800*600 er en oppløsning som ikke kan ignoreres helt? Selv har jeg en pc der jeg kjører 800*600 for å slippe lav oppdateringsfrekvens på en gammel skjerm. Det er ganske irriterende å måtte scrolle horisontalt på sider, og jeg er sikker på at det er flere med meg som mener det.

                    De fakta som jeg kom med må jo tas med en klype salt, pga. at de ikke er nye, men det er godt mulig at det finnes noe nyere undersøkelse som har andre tall. (Holder ikke med undersøkelser fra en side, pga. at oppløsning på skjerm har en sammenheng med bruk av pcen, og bruk av pcen har en sammenheng med hvilke sider som besøkes..)

                    En ting jeg glemte å nevne, var jo at sidene generelt ser meget bra ut, og har en fin funksjonalitet Bare en ting jeg lurte på, er det samme database på forumet og bruktbørsen? Gjetter vel på at det ikke er det, ganske mye slit å få dette inn i phpBB greiene på forumet etter det jeg har sett av koding.

                    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Thomas Revå den 2002-04-01 21:41 ]</font>

                    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Thomas Revå den 2002-04-02 19:36 ]</font>

                    Comment


                    • #11
                      Hei.
                      Takker for inspillet om oppløsning. Jeg er også av oppfattning at en oppløsning på 1024x768 bør regnes som en standard i dag. Sidene kan ennå leses godt i 800x600, men hvordan det blir fremover vet jeg ikke.
                      Ellers bruker ikke forumet og bruktbørsen samme databasetabell, heller ingen felles brukerinformasjon. Dessverre

                      Comment

                      Working...
                      X