Announcement

Collapse
No announcement yet.

In-cowl muffler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In-cowl muffler

    Er det noen som vet hvor man kan få tak i en Tatone Pitts Muffler 45-60?? Eller lignende in-cowl lyddemper....
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Norwegian Modellers har nå i den siste (2003) katalogen.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Jeg har designet to in-cowl "paulsen-potter", og kan levere til gitte spesifikasjoner. Riktignok må du regne med ca 2 ukers levering.. Eneste "problemet" på den ene potta var å designe et pipe bend på 28cm i cowlingen på en Giles 202.. Effekten ble voldsom, og lyden motsatt
      Ta kontakt dersom du er interessert!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Kanskje du kan hjelpe meg Thinnthinn. Jeg sitter nemlig med en nesten ferdig G202, og en ny OS .46 FX. Dette er mitt eget "design" ( scratch bygge), så det er ikke sikkert det du har laget tidligere vil passe, men hvis det gjør det så er jeg veldig interessert!

        Standardpotta er ikke allverdens å se på, og en typisk "in cowl" muffler pitts style, vil vel neppe gjøre motoren min til noen rakett

        - Richard Pleym

        Comment


        • #5
          Thinthin, du er ikke intressert i å legge ut tegningene av potta på internett?
          Kunne hende det var flere som var interessert i å lage lignende potte...


          Med vennlig hilsen / Best Regards
          Freddy Ulvseth
          http://freddy.ulven.com/rc

          Comment


          • #6
            Tegningene av pottene kommer fra et program jeg laget i Mech. Desktop 6.. Det genererer en 3D modell av potta med prod. tegninger. Dersom noen har MD6, skal jeg legge ut instruksjoner! Dersom det er interesse, kan jeg godt legge ut noen tegninger på DWG el. PDF-format for hvilke som helst størrelse motor. Send gjerne en mail, så svarer jeg med vedlegg ved leilighet. Jeg har også en kontakt som lager pottene billig.
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment

            Working...
            X