Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av motor

    Hei!

    Jeg har akkurat kjøpt meg en ny modell, men jeg har ikke funnet ut hvilken motor jeg skal sette inn i det. Flyet er en aerobatic modell i .40 størrelse med vekt ca. 2500g.
    (Kyosho Majestic 1400)
    Anbefalt motorstørrelse er opptil .40 2t eller .53 4t.

    Mine tidligere erfaringer tilsier at man bør ha en større motor enn det som er spesifisert på esken. Jeg ønsker kraft nok til at modellen kan hovre med god margin.

    Dersom noen av dere har spesielle anbefalinger av motor, eller generelle betraktninger hadde det vært kjekt.

    Hilsen Kjartan
    mvh Kjartan

  • #2
    Rossi har stor effekt(høyt turtall,relativt små propeller),men jeg vet lite om de ellers. Os 50 kan være et altarnativ,bra effekt og kvalitet. Irvine 53(har det selv) er også et bra alternativ,drar relativt store propeller,lite støy og bra kvalitet.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Jeg ville vel uten tvil kjøpt en 4-takt, f.eks OS FS-70 surpass. Tror nok en 53 blir for lite hvis du ønsker mye kraft.

      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2002-03-20 11:27 ]</font>

      Comment


      • #4
        Jeg tror nok det blir litt problemer med å få den motoren inn i det flyet+stor vekt på motor.......Flyet er ganske likt mitt,det henger etter propell,men har ikke mye å gå på.
        Low and slow with power to go !!

        Comment


        • #5
          Takk for innspillene!

          Jeg har nå kommet litt nærmere, men har fortsatt ikke bestemt meg helt. Pga av prisen har jeg kommet fram til at kommer til å kjøpe en 2-takter.

          Det står mellom Irvine .53 , OS .50 SX (dersom den er å oppdrive) OS .61 FX (Blir den for tung?) eller en SC (Super Custom) .53.

          Jeg er veldig interresert i info om SC motorer. Disse er rimelige, men jeg har aldri vært borti noen så jeg vet ikke om de er bra eller ikke.

          Jeg lurer også på om noen av dere har prøvd å sette en .60 motor i et sportsfly i 40 størrelse. Hvordan gikk det? Fører den ekstra tyngden til at modellen blir dårligere, eller er dette ikke merkbart?

          Hilsen Kjartan (som føler at han plager forumet med sine ensartede motorspørsmål
          mvh Kjartan

          Comment


          • #6
            Jeg hadde sc 53(den skulle være 1,9hk)men irvine 53 som jeg har nå(1,7hk) yter mye mere. Lettere å starte og justere. 61 motor blir fort både for stor og tung..... Mitt tips os 50 eller irvine, den er jo endel billigere da.
            Low and slow with power to go !!

            Comment

            Working...
            X