Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner MC 22 vs. MC 24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner MC 22 vs. MC 24

    Noen som har erfaringer med disse? Evt. veit om noen seriøse begrensinger (annet enn plastutseende) på MC 22 som gjør at jeg burde velge MC 24? Er jo tross alt en god del å spare på å kjøpe MC 22. Skal primært bruke den til akro-ting, så så ekstremt mye har jeg ikke bruk for. Kvalitet på stikker er _viktig_!

  • #2
    MC 24 er det eneste som duger thomas . mc 22 er jo en helt grei radio det også, men hvis du vil ha en slik flat radio, ville jeg nok spandert de få ekstra lappene og kjøpt en 24.

    mvh Petter
    petter

    Comment


    • #3
      Har akkurat kjøpt MC22 på stevne i tyskland, og er meget fornøyd! Den ser ikke like fet ut som MC24, men har 95% av de samme egenskapene.
      Like mange flyfaser og modell-memory.
      Fin å programmere, og en fantastisk stikke- kontroll. Jeg gikk fra JR3810 og følte at jeg fikk mere kontroll med disse lange stikkene, nesten som en "dual rate" i seg selv.
      Jeg mener du trygt kan kjøpe denne, og ikke kaste bort trusenlapper på en så lik radio som MC24
      Har drevet med modellfly i ca 12 år. Har i den senere tiden meldt meg inn i klubb.
      Har i den senere tid fått interesse for hangflyvning. Flyr en EMHW Katana 2,5 med 3W 100.

      Comment


      • #4
        Noen flere so har noen meninger om forskjellen på de to? Pakkeprisen på Mc-24 inkl koffert og PCM mottaker er utvilsomt god verdi, sparer vel bare 2500 i forhold til MC22 og da er det FM mottaker.

        Jeg synes nesten MC-22 ser stiligere ut, men hva annet enn den medfølgende PCM mottakeren taler for MC-24? Det er mye stæsj sikkert, men er det noen vesentlige forskjeller man bør være obs på?
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Jeg tok saken i egne hender og Ringte Thorbjørn. Han trengte ikke si mye før jeg bestemte meg. Forskjellene mellom de to radioene går mye på at MC24 har mer av alt, mer minne, flere flightmodes samt at software kan oppgraderes via PC på egenhånd. MC 22 har digitale trimmer, noe som jeg fort ble vant med på Eclipse'n så sammen med prisforskjellen var valget for meg meget enkelt. Har bedt om tilbud på radio og senderpult samt koffert så får vi se. Prisene kommer dessuten til å gå opp 1/9 så handle fort!

          Det blir MC-22 på meg, så får vi se om noen napper på Hitec'en, den er nå lagt ut for salg på RCmarked

          http://www.rchobby.org/rcmarked/detail.php?siteid=500
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment

          Working...
          X