Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Hitech Focus 6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Hitech Focus 6?

    Jeg er nybegynner og skal i første omgang fly et trainer seilfly med to kanaler og har senere også tenkt å fly motorfly med 5-6 kanaler.
    Har tenkt å kjøpe meg en Hitech Focus 6 radio. I den anledning lurer jeg på om det er noen her som har noen erfaringer med denne modellen?
    Eller bør jeg gå for en prgrammerbar radio?

  • #2
    Noen som vet hva den ligger i pris på?

    Comment


    • #3
      Hei!
      Kjenner dessverre ikke til Hitec'en, men jeg har noen tanker å komme med allikevel.
      Hvis du har tenkt å fortsette med denne glimrende hobbyen og skal gå over til andre fly og flytyper ville jeg absolutt lagt penger i en skikkelig programmerbar radio med en gang. Gjør du det har du garantert radioen i mange år og det er i tillegg enkelt å benytte samme radio på flere fly samtidig(Kun snakk om programmering). Det er mange gode radiomerker på markedet. Personlig har jeg god erfaring med JR og Futaba. Lykke til!
      thomas@modellhobby.org

      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: ThomasR den 2002-05-20 14:48 ]</font>
      Fly Pent!!

      Comment


      • #4
        Du bør være klar over at desto mer penger du legger inn i din første radio jo bedre er det! Det er bedre å bruke mer penger på radiosystemet og heller mindre på modellen/e.
        Fordi:
        1.En ting som også gjelder radiosystemer er at kvalitet og pris følger hverandre nokså proporsjonalt (til en viss grad). Det vil si at jo dyrere radioen er desto bedre er den. En kjensgjerning er at det ofte er flere feil-, størres sjanse for radioproblemer med "billige" radioer/radiosystemer.