Announcement

Collapse
No announcement yet.

Programmering av Eclipse 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Programmering av Eclipse 7

    Hei!

    Jeg sliter litt med å få til bruk av to høyderor-servoer. Det går greit å mikse slik at begge rorene har like utslag, men problemet er at trimmen kun fungerer på den ene rorflaten (master-kanalen). Det samme gjelder når jeg skrur på "Landing mode".

    Finnes det noen måte å ordne dette på, eller må jeg kjøpe en Y-kabel til servoene og kjøre dem på samme kanal?

    Kjartan
    mvh Kjartan

  • #2
    Det enkleste er Y-kabel. Da er du alltid 100 prosent sikker på at det samme skjer på begge. Hvis du da ikke du trenger en mix av høyderor og ballanseror.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Kan du ikke bruke V-hale mix da, virker ok for meg.


      Max

      Comment


      • #4
        Hvordan får du det til?
        Bruker du ikke samme kanal til det ene høyderoret som jeg bruker til sideroret nå?
        Dersom dette funker er det jo en kjempeide!

        Kjartan
        mvh Kjartan

        Comment


        • #5
          Har et par venner (dvs. 4) som flyr med eclipse radioer og hitec mottagere, de har alle problemer med glitching, og to av de har gått i bakken pga. dette. Alle er erfarne flygere. Har noen andre hatt liknende problemer?

          mvh Petter
          petter

          Comment


          • #6
            Kanskje det ikke er så lurt at alle fire flyr samtidig

            Comment


            • #7
              nei, det skjer selv om de flyr alene også..virker som om senderen har veldig svak sendereffekt, dvs ikke sender ut kraftig signal.. Petter
              petter

              Comment


              • #8
                Jeg har hørt at den sender veldig "brede" signaler som treffer andre kanaler. Men det er jo fristende å kjøpe den for 2600 kr hos SMS-modeller.no Veldig fin butikk, faktisk. Flyene er dyre, men du får billige OS motorer der. OS 25 FX til 880 kr. Ikke ment som reklame, men jeg tror noen kan spare store penger ved å kjøpe der.

                Comment


                • #9
                  Har de fått senderne kontrollert?

                  På fly stevner så pleier det å være kontroll av frekvens og krystall..
                  Jeg var i Arvika, der var det faktisk nye radioer som sendte utenfor det området den egentlig skulle og ble nektet brukt på plassen.. Min Futaba gikk glatt igjennom...
                  Med vennlig hilsen / Best Regards
                  Freddy Ulvseth
                  http://freddy.ulven.com/rc

                  Comment

                  Working...
                  X