Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endring av fasong(pakking)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endring av fasong(pakking)

    Har et Hitec reciver nicad pack #57401 600mA, som skal være fremst i snuten på mitt seilfy, men på grunn av dens fasong passer det ikke i snuten og jeg må legge de nesten midt i flyet og laste inn ekstra vekt i snuten. Det ser ut til det er fire celler(batterier) pakket inn i grønn plast. Det jeg lurer på er om det er mulig å ta opp denne plasten og endre fasong på batteripakken uten å ødelegge den?

  • #2
    hei

    Jeg hadde en sanwa standard pakke på 600mah(flat). Brukte en tapetkniv til å skjære opp plasten rundt for å gjøre den firkantet. Måtte lodde en ledning på nytt pga den ble for kort.
    Teip kan brukes til å holde sammen den nye pakken, men jeg brukte en balsaplate til bunn og betrekning rundt. Batterier skal IKKE ha så høy varme, så det kan jo diskuteres hvor smart det er å bruke betrekning siden den må strammes/festes. Mine batterier har ikke tatt noe skade. Festet betrekningen kun på balsa plata.

    håper dette hjelper.



    Comment


    • #3
      Hvordan er det å bruke loddebolt til å lodde på evt. ledninger, tenker på temperatur?

      Comment


      • #4

        Det går helt fint så lenge du ikke bruker så veldig lang tid på å lodde slik at batteriene blir veldig varme.

        Comment


        • #5
          Har bare å lodde på en ledning før den nye pakken er klar.

          Takk for hjelpen!

          Comment


          • #6
            Jobben blir betydelig lettere hvis du har limt sammen cellene med en liten dråpe lim (hvis de skal plasseres slik at dette er mulig), kanskje litt seint å komme med nå, men men

            Comment


            • #7
              Teipet dem sammen. Det gikk veldig fint.
              Det eneste som mangler er å lodde på en ledning som ble for kort. Siden jeg ikke har loddebolt har jeg teipet en lengre ledning over polene, det virker, men det litt risikabelt.

              Comment


              • #8
                Ingen problem å ta dem fra hverandre. Men bruk en kraftig loddebolt hvis du må lodde direkte på batteriet (ca.60-100 watt), og ikke varm mer enn nødvendig.

                Comment


                • #9
                  Hei.
                  Bare en liten påminnelse på hva dere holder på med når det gjelder reprasjon/forandring av batteri pakker.Her har det vært mange kræsj grunnet litt for hurtig/dårlig arbeid.Da en ødelagt/defekt batteri pakke er garantert total kræsj,og i beste fall kun en ødelagt modell.Vis du ikke er 100% fortrolig med dette,ikke gjør noen foranringer,kjøp heller en firkantet pakke.Og husk alle koblinger skal loddes,og med skikkelig varm loddebolt.100Watt funker bra,gjerne med loddevann/pasta i tillegg.Dra i koblingen ettrpå,du skal ikke kunne dra den av.

                  Comment


                  • #10
                    Takk for hjelpen!
                    Har fått meg loddebolt og har loddet ledningen på plass.

                    Comment


                    • #11
                      Og en annen ting jeg vil anbefale er å bruke krympestrømpe rundt hele batteripakka etterpå for å få en stram og fin pakke som ikke endrer form eller går i oppløsning..

                      En 3" krympestrømpe får du for ca. 20 kr på en hobbyforretning.

                      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Alfalfa den 2002-07-26 14:48 ]</font>

                      Comment


                      • #12
                        Small-Size i oslo lodder batteriene etter ditt eget ønske.. et alternativ til deg/dere som trenger litt spesial versjoner av batteri pakker og ikke tør/klarer/er sikker på hvordan det gjøres osv...

                        Ingenting er mer tragiskt enn et totalt havarert fly på grunn av en liten batteripakke. Husk en ting..
                        Ingenting er bedre enn det dårligste element!

                        Med vennlig hilsen / Best Regards
                        Freddy Ulvseth
                        http://freddy.ulven.com/rc

                        Comment

                        Working...
                        X