Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio til Kyosho Ferias EP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio til Kyosho Ferias EP

    Hei!
    Eg har eit Kyosho Ferias EP som eg bygger nå.
    Har ikkje kjøpt konrtoll enno, og har aldri flydd før.
    Det eg lurer på er om noken veit om ein billeg kontroll 1000,- til 1500,- kr med minst 4 kanaler??
    Helsing Sindre!


  • #2
    Tviler på om du får en ny 4 kanalers radio til den prisen. Må nok opp i 2000. Men det burde være mulig å få en brukt til 1000 kroner. Prøv Ute av drift eller qxl.no.

    Vær obs på at ferias flyr best med mindre servoer enn de som følger med i en sånn pakke, men kan også flys med standard servoer.

    Skal du fortsette med hobbyen, så gå til innkjøp av en computerradio med 6 kanaler eller mer. Man vokser alt for fort ut av en 4 kanals.
    Any landing you can walk away from, is a good one.

    Comment


    • #3
      Ok!

      Men det går ann å bruke 4, 5, 6 og 7 kanals radio på alle fly?!

      Helsing Sindre

      _________________


      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Sindre den 2002-07-22 13:33 ]</font>

      Comment


      • #4
        Ja!

        Når det gjelder kanaler kan man vel si at jo flere jo bedre , men selfølgelig har alt sin pris. Flere kanaler betyr mer avansert stikke som igjen betyr høyere pris. Så her gjelder det å finne et kompromiss mellom hva man ønsker seg og hva man har råd til.

        Hvis du er usikker på hva en kanal egentlig er, så kan man si at hver kanal styrer en funksjon på flyet.
        Eks.
        1 kanal til motoren,
        1 kanal til høyderor,
        1 kanal til balanseror,
        1 kanal til sideror
        som er typisk for en 4-kanals trainer.

        Dersom du har en sender med flere kanaler vil de være uvirksom når du bruker et slikt fly. Disse kan da komme til nytte senere på mer avanserte modeller.

        Mange mener at det er klokt å investere litt ekstra i senderen slik at man har litt mer å "vokse" på.

        Hitec er et godt og rimelig merke for sendere.

        Kjartan (m/ 1 stk. knust fly i kjelleren)




        <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Natrajk den 2002-07-22 23:42 ]</font>
        mvh Kjartan

        Comment


        • #5
          Okey!

          Ein flash 5,det er hitec!(trur eg...)
          Kor mykje koster den?

          Og ka er ein standarservo i forhold til andre servoer.!=?`!"#¤%&/()=?`´}][{€$£@´~??

          Sorry at eg spør så mykje!

          Helsing, Sindre!

          Comment

          Working...
          X