Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NM 2002

    Hei og gratulerer til vinnerne av de forskjellige klassene!

    Vingtreff: Thomas Revå
    Nordic: Karl Petter Kjellesvig
    F3A: Nils Ø. Bossum

    Hadde vært gøy med litt mer info om mesterskapet.

    Kjartan
    mvh Kjartan

  • #2
    Hei Kjartan
    Referat fra NM i akro-klassene kommer i neste Modellfly Informasjon. Dersom du er medlem i en klubb tilsluttet Norges Luftsportsforbund får du bladet tilsendt.

    Terje
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Komplette resultatlister og diverse annet finner du her: http://home.online.no/~ofremmi/F3A/E...ampionship.htm
      Eller i neste MI da, hvis du har tid til å vente. Skummelt mange med 140-fly på NM (også i Nordic), jeg var eneste med 40 size leke

      Comment


      • #4
        Her er vinnerne i NNM 2002:

        Vingtreff : Morten Johansen, Tromsø
        F3A Nordic : Øyvind Fjeld, Bardu
        Heli populær : Per Johnny Skjæran, Tromsø
        LSF21 : Odd Olsen, Harstad

        Bilder og resultater på min hjemmeside
        404 Not Found

        Hvis noen synes at NM blir for seriøst vil jeg anbefale NNM. Her er det sosiale og fri fly delen viktigere enn selve konkurransen.
        (her er ennå ingen 140 fly) Når jeg ser hva som brukes av utstyr i NM, synes jeg ikke det er noe rart at det er så få deltagere i vingtreff. Kostnadsnivået i F3A går i helt feil retning. Når alle skal ha siste skrik i fly, motorer og servoer, så skremmes mange bort.
        I NNM skal vi fra neste år fly det gamle sportsmann programmet istedet for nordic. Dette gjør vi for å få flere til å ta steget opp fra vingtreff. Sportsmann kan man fly selv om man ikke har et typisk F3A fly.

        Lars Erik Arntsen
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

        Comment


        • #5
          NM i vingtreff var ikke så veldig seriøst det heller, egentlig ikke noe stress i det hele tatt. Møtte selv opp på flyplassen første dagen ikke vitende om at det var konkurranse. Stilte opp med nytt uflydd fly og motor som ikke var kjørt, endte allikevel opp på 2ndre plass
          Det beviser vel litt at nm ikke er så veldig seriøst? Personlig synes jeg det ikke var mer stress enn et vanlig klubbstevne i vingtreff.

          mvh Petter B.
          petter

          Comment


          • #6
            Personlig synes jeg man skulle ha større begrensninger på utstyret i Nordic-klassen. Det blir alt for dyrt å måtte skaffe seg et 2X2 fly for å konkurere i noe som skal være en inngangsklasse til pattern. Jeg tror ikke dette er bra for rekruteringen til sporten.
            Når jeg ser på listen over utstyr folk brukte i Nordic, er det jo nesten likt det man finner i F3A. Tør ikke folk å gå opp til den tøffeste klassen?

            mvh Kjartan

            Comment


            • #7
              Det er et veldig stort sprang fra nordic til F3A. Se på forskjellen på programmene, så skjønner du det fort. Er enig i at det kunne vært begrensninger på utstyret som blir brukt i nordic, men hvordan skal dette gjøres?

              Comment


              • #8
                Enig i det. Spesielt øvelser som rullende sirkler og loops kan ta luven fra de fleste..
                Kanskje en begrensning enten i motorstørrelse (hva med .61 eller slik som i gamle dager i F3A) eller størrelsen på flyet (f.eks 1.7 X 1.7).
                Jeg må nok innrømme at jeg ikke tror dette kommer til å skje, men jeg tror ikke det er bra for sporten at det blir oppfattet som så dyrt som det gjør nå.

                K
                mvh Kjartan

                Comment


                • #9
                  Dette hørtes meget fornuftig ut. Det ligger sikkert en god del "eldre" F3A fly og støver nede rundt omkring. Jeg har selv aldri deltatt i NM, men etter resultatlistene å dømme er vel den største utfordringen å få flere deltagere i vingtreff. Så en begrensing av utstyr i nordic vil kanskje også ha en positiv effekt på vingtreff.
                  Mvh
                  Lars Erik Arntsen

                  Comment

                  Working...
                  X