Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retractservo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Retractservo.

    Hei, jeg har en (mekanisk retract) retractservo i flyet mitt i dag, men savnet en mulighet for å justere "vandre" lengden på denne, samt hastigheten den snurrer på...
    Jeg har måtte finjustere på armer og justeringer for å få julene til ikke å gå for langt og stikke ut igjen..
    Er det noen som har noen tips til hvordan justere lengden den skal vandre, eller hvordan få ned hastigheten på denne på en enkel måte.. (uten å kjøpe masse dill dall).

    anyone???
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

  • #2
    En god retractservo har ikke potensiometer, men en bryter som beveger servoen. Derfor får du ikke justert vandringen, man må som du sier, gjøre det fysisk. Fordelen med å ikke ha potensiometer, er at servoen ikke blir stående å "knurre" i låst posisjon oppe eller nede. Det er mulig du kan kjøpe en elektrisk sak som kan stille farta, eller så har noen radioer mulighet til å gjøre dette, men når jeg tenker meg om, fungerer vel kanskje ikke det heller på retractservo uten potensiometer?

    Comment


    • #3
      Hmm.. nei, er det ikke dette p.meteret som styrer hastigheten og vandrelengden.
      Jeg har løst dette ved å justere lengden på armen som går rundt på serveren, julene stopper nå mens de er inne, låser skikkelig og det samme ute... men de er så raske.. hehe..

      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

      Comment


      • #4
        Jeg har fjernstyring fra Multiplex og disse har en funksjon for å stille hastigheten på servoene. Men dette fungerer vist bare på Multiplex sine servoer, så hvordan det gjøres vet jeg ikke. Det høres ut som om servoen pulserer. Hastigheten kan stilles til å ta inntil 6 sekunder. Jeg har brukt denne funksjonen på en Spitfire (retract og flap) og det er meget stilig.
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

        Comment

        Working...
        X