Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om SC og Magnum 4 takt motorer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om SC og Magnum 4 takt motorer..

    Jeg har hatt litt små-problemer med å få justert tomgang og dyse riktig... fikk et tips om å IKKE ha slange fra potta til tanken.. så jeg fjernet denne.. motoren gikk mye bedre på tomgang, har nå justert den slik at den går som ei klokke både på tomgang og fullgass..
    SC 52 og Magnum 61FS klarer begge å suge den fuel den trenger selv.. uten trykk i tanken.. så til dere som har litt problemer, prøv dette...

    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

  • #2
    Joda å kutte ut eksostrykk går bra, men ver obs på om ventilene er rimligt bra instilte. Dette har ganske stor innvirkning på tommgangen. Rekner med du hadde justert/kontrollert ventilene før du kutta ut potte trykket. Obs, smør vippearmer og ventiler med ett par dråper totaktsolje når du først er under dekselet (fungerer bra på mine Magnum XL61AR FS motorer) forøvrig må en litt ofte (ca kvar 2/3 drifts time)under dekselt og kontrollere/justere ventilklaringa ivertfall dei første 5/10 timene på desse motorane.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Det går på noen motorer,men langtfra alle. Det som er viktig å huske er å sørge for en stabil utluftingslange på tanken slik at det ikke skapes varierende trykk, og spesielt ikke undertrykk, i tanken på noen måte. Avstand mellom motor og tank bør også være minst mulig. Er man skikkelig dyktig med innstillingene så er det mulig å få motoren til å slakke på i stup,gå jevnt vannrett og øke til max turtall i stigning. Dette er noe alle som flyr linekontroll må kunne, da disse modellene normalt ikke har trottel. En kan også rette åpningen på lufterøret mot luftstrømmen, hvis det gir det beste resultatet. Dessuten finnes det vibrasjonspumper fra Perry Automotive (koster ca.kr.300,-) som egner seg utmerket til 4 taktere hvor trykket kan justeres til passende nivå.

      Comment

      Working...
      X