Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mottaker!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mottaker!

    Hei!
    Er det nokon som veit om ein mottaker frå hitec som er:
    27 Mhz?
    3-5 kanals?
    Som er mini eller mikromottaker.
    Drit lett.
    Og bra?
    Og som koster mellom 300,- til 600,-?

    Helsing Sindre.!

    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Sindre den 2002-10-02 15:11 ]</font>

  • #2
    Sjekk på siden til Hitec:
    HITEC RCD USA

    De har en mottaker som veier 8gram. Den heter "Feather", rekkevidde maks 300m.
    De har også en 5-kanals som veier 21-gram. Den heter Micro-555. Den har jeg sett til 650kr i Norge, men jeg ville også sjekket med http://www.sms-modell.no/ De har noen råe priser på alt fra sendere til servoer. Dersom du ringer og spør etter prisen på mottakere, blir du sikkert positivt overasket.

    Kjartan



    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: NAtrajk den 2002-10-03 09:37 ]</font>
    mvh Kjartan

    Comment


    • #3
      Men de mottakerene er vel ikkje 27 mHz?

      Comment


      • #4
        Er ikke sikker. På hitec-siden ser det ut som man kan få noen av mottakerne som begge deler. Du må nesten bare sjekke hva som er mulig å få til.

        Kjartan
        mvh Kjartan

        Comment


        • #5
          Ps: Hitec Feather mottagerene har VELDIG dårlig rekkevidde. 300 meter er helt urealistisk, det er i alle fall min erfaring.

          Comment


          • #6
            Feather er topp til det bruket den er beregnet for. SMå fly til kort rekkevidde.
            Jeg bruker denne på flere fly og på f.eks Mouse som er en liten karbonsak så har den en rekkevidde på 40-50 meter pga Karbonstenger rundt flyet som tar bort mye av radiosignalene ( karbon er det værste som finnes i nærheten av antennen)

            Ellers bruker jeg dem på seilfly og har vært oppe i 500 meters høyde over meg og fortsatt hatt kontakt
            Så med andre ord er denne mottakeren svært ømfintelig for små innestengte fly med mye støy som er vanlig på bla små elektro fly i kompositt materiale.

            Hilsen Kjetil
            modellfly.no is available for purchase - Sedo.com
            mvh Kjetil Sandal
            www.modellfly.no
            -----------------------------------------------------------------------
            Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

            Comment

            Working...
            X