Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynaflite Corsair

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynaflite Corsair

    Jeg er i ferd med å trekke om denne gamle Corsair´en, samt å gjøre en rekke andre modifikasjoner på den. Imidlertid har jeg for lengst kastet byggetegningen til den; er det en eller annen der ute som har tegnigen og kan fortelle hvor tyngdepunktet skal være? For øvrig har jeg endret / strukket vingekorden noe for å gjøre vingen mer skalalik, er det noen som har en regnemodell slik at et evt nytt tyngdepunkt kan fastsettes?

  • #2
    Det eneste jeg kan hjelpe med er å måle på min tegning fra ziroli Corsair.. har planer om å bygge den med stoooor motor.. er du interresert, gi meg en lyd.. baron@bolstad.bz

    Comment


    • #3
      Dynaflite Corsair

      Takker for tipset! Jeg sendte imidlertid ut en "etterlysning" etter tyngdepunktet på et amerikansk RC-forum i fjor og fikk to svar. Tyngdepunktet på denne modellen ble angitt til å være fra 65 til 105 mm fra forkantlisten, et etter min mening altfor stort spenn. Test-tur med TP på 90 mm gjorde flyet baktungt, med et utrolig følsomt høyderor og aldri har jeg vært så nær ved å kræsje uten å kræsje! Corsairen levde virkelig opp til sitt økenavn - "The Bentwing Bitch". Senere er TP lagt til ca 75 mm og nå flyr hun som en drøm!

      Comment

      Working...
      X