Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perry pumpe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perry pumpe

    Er det noen som har erfaringer med bruk av Perry-pumper?
    Jeg vurderer å bruke en på en OS .91 FX. Det jeg lurer på er om de er enkle å justere eller om det blir mye ekstra styr med dem?

    mvh
    Kjartan Storli
    mvh Kjartan

  • #2
    Perry pumpe

    Jeg har prøvd Perry-pumpe på en Rossi .61. Det fungerte utmerket. Problemet som kan oppstå med gamle/slitte forgassere er at motoren får for mye fuel på tomgang.

    Jeg har sett en perry-pumpe brukt på en OS .91 med orginal forgasser uten problemer. Med hensyn til justering - jeg justerte aldri min.

    Det mest brysomme med hele greia er etter min mening å sette trykknippelen på baklokket.

    MVH Pål Kvaløy

    Comment


    • #3
      Hei
      Det fungerer fortreffelig, har kjørt denne kombinasjonen selv. Om du vil, kan pumpa monteres direkte i baklokket, uten slange mellom motor og pumpe. Bor et hull i senter av baklokket, som med fordel kan gjenges. Skru nippelen for trykkslangen på pumpa ned i dette hullet og kutt jevnt på innsiden. Kan være lurt med en o-ring rundt nippelen. Fest pumpa med lim, helst med en støttering av finer el. ytterst på baklokket.
      Det kan være nødvendig å justere pumpa noe, den gir mere når skruen skrus inn (ikke skru for langt inn, pumpa kan ødelegges). Skru skruen inn slik at det går å få motoren skikkelig rik ved å åpne dysenåla utover det normale.
      Ola Fremming

      Når jeg først har oppmerksomheten : Motoren trives og går godt med en OS-F plugg, 10-15% nitro, original potte og en APC 14x10 propell.
      www.ofremmi.info

      Comment

      Working...
      X