Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jippi! Nytt fly til sene vinterkvelder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jippi! Nytt fly til sene vinterkvelder

    Vant budrunden på en god gammel Supra-Fly 25 fra OK model/Pilot på QXL idag. Har hatt lyst på slik i mange år, men de er umulige å få tak i lengre!

    Kjekt å ha en liten bagasjeroms-vennlig modell en kan trene med, og litt treverk å lime nå som vinteren setter inn.

    Calypso .60'n min er snart flyklar, så neste prosjekt er med dette planlagt!

    Jeg så Per Gundersen (var det det du het?) fly en Supra Star 25 på Kråkstad i høst og fikk dilla. Han hadde en OS 32 SX i nesa, et godt valg på et slikt fly men litt dyr! Jeg fant akkurat en OS 40 LA på towerhobbies i USA til den latterlig lave sum av 54 dollar, den veier like lite som en 32 SX, har om trent samme power/vekt forhold men koster 1/3 av en SX. Jippi igjen!

    Jon
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Gratulerer!
    -Jeg vurderte også den modellen, da jeg fløy den MASSE før. Jeg tør påstå at det er et av de bedre flyene i 25-klassen jeg har hatt... (Riktignok var mitt et EZ-kit, men fenomenalt uansett, helt til jeg koblet balanserorene feil vei..)
    Jeg hadde også en Supra Star, men syntes Supra Fly var mer presis.
    Jeg hadde Hanno-opptrekkbart understell på mitt, og en Os.35 med pipe. Fungerte upåklagelig

    Jeg vet ikke om jeg ville valgt 40LA motoren (grunnet vekt og effekt), men det er i alle fall et rimelig alternativ. Jeg tror flyet blir en drøm å fly uansett.
    Lykke til med byggingen!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment

    Working...
    X