Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sendervalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sendervalg

    hei!
    jeg tenker på kjøpe meg sender nå.
    jeg kan bruke opptil 3000 kr. på den.
    jeg kommer til å bruke den på delta, seilfly og elektrofly.
    jeg likte eclipse 7, den kostet 2600,- hos SMS-moddeller.
    ellers så betyr ikke servoene og mottakerene noe, for det trenger jeg ikke nå.
    senderen må og vere 35 mHz.
    Eg er litt snill.

  • #2
    Les artiklen om emnet først..

    Les artiklen og kommentarene her; http://www.rchobby.org/nyheter.php?category=3&id=113

    Comment


    • #3
      Jeg har selv en Eclipse 7 og er veldig fornøyd med den. Det er noe småsaker som ikke er helt top, men det kommer vistnok en update fikser disse tingene til neste år.

      Kjartan
      mvh Kjartan

      Comment


      • #4
        Uten tvil et godt valg!

        Eclipse 7 er et meget godt valg. Her for du enormt mye for pengene! Tror ikke du klarer å finne noen andre senderpakker som gir deg så mye for pengene. Og heller ikke en forhandler som selger den til den prisen

        Comment


        • #5
          Har selv Eclipse 7 og er kjempefornøyd. Får du den til 2600 så er du heldig, den koster 3700 og noe på modellhobby!

          Til og med det er vel verdt prisen. Når man får med alt det utstyret, så er det ikke mange konkurrenter som kan matche.

          Jon
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Sendervalg

            hei igjen.
            takk for tipsene, jeg har lest gjennom den der sender-valg-guiden 4-5 ganger nå og funnet en annen kandidat; MC-12 fra graupner.
            den fant jeg til 3000 kr. hos ARF Modellfly & RC Modeller. Eg har hørt at Seilfly-entusiaster ofte velger mc-radior, så kanskje det er noko for meg?
            eg har nokre spørsmål ang. den radion:

            1. er det Trainer-uttak på den?
            2. hvilkne miksere har den?
            3. er det litt ekstra lange stikker på den?
            4. hvilkne andre egenskaper eller ikke-egenskaper har MC-12?
            5. er det ett godt valg for en delvis-nybegynner?
            6. kor mange modell-minner har den?
            Eg er litt snill.

            Comment


            • #7
              Har Mc-12 selv, og er godt fornøyd med den

              Svar på spørsmålene dine:
              1: Nei, men det kan kjøpes utenom. Koster et par hundrelapper, eller så går det vel ann å ordne noe selv hvis du er litt nevenyttig.
              2: De mest vanlige, som du trenger. Er det noe du spesifikt lurer på, spør meg her, på PM eller mail.. Er 3 frie miksere, i tillegg til alle de faste.
              3: Du kan justere lengen på stikkene, fra ganske kort, til ganske lang. Skal du ha veldig lange stikker, er det sikkert mulig å bytte ut disse.
              4: Noe spesielt du tenker på der? Den har eksponential, og en del andre ting. For å skjønne stort av radioen, må du lese et par minutter i manualen, veit ikke om du ser på det som et stort nederlag?
              5: Kan ikke se noe grunn til at den ikke skal være det. Er det noe spesielt du tenker på, så er det bare å spørre.
              6: 8 modellminner.

              Eneste jeg egentlig har savnet på radioen, er redusering av følsomhet på trimmene.

              Comment


              • #8
                Sendervalg

                Hei thomas.
                hva er redusering av følsomhet på trimmene?
                Eg er litt snill.

                Comment


                • #9
                  Redusering av følsomhet på trimmene er at et klikk på trimmen tilsvarer en mindre bevegelse på servo, og dermed ror enn det den gjør ved vanlig følsomhet.

                  Comment


                  • #10
                    Sendervalg

                    Hei thomas.
                    det hørtes egentlig viktigt ut, vet du om mc-14 har de der greiene?
                    vet du hva den ligger på i pris?
                    Eg er litt snill.

                    Comment


                    • #11
                      Har du vurdert sendere fra Multiplex? De koster litt mer enn Hitec, men er av meget bra kvalitet. Særlig blant seilflyvere har Multiplex stor utbredelse. Multiplex er et av de ledende merker innen radioutstyr for rc. Jeg har selv fløyet med Multiplex siden 1988 og har aldri havarert grunnet radiofeil eller forstyrrelser. Dette er ikke ment som noen reklame, men bare et lite tips om et merke som kanskje ikke er så godt kjent alle steder. Hvis det er andre erfaringer med Multiplex kunne det vært interessant å høre om dem.
                      Mvh
                      Lars Erik Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Redusering av følsomhet på trimmene er ikke viktig på en gjennomsnittlig sport eller treningsmodell. Et hakk på trimmen tilsvarer tross alt ganske liten bevegelse på roret, så flyet skal fly ganske bra før du merker veldig mye til det. Om Mc-14 har det, og eventuell pris på denne, vet jeg ikke, hør med en forhandler..

                        Har ikke brukt multiplex, så skal ikke uttale meg stort om det, men den eneste erfaringen jeg har, er en stikkekvalitet som tilsvarer en gjennomsnittlig RC-bil fra leketøysbutikken. Godt mulig ting har forandret seg til det bedre siden den gang.

                        Comment


                        • #13
                          Rart at noen kan gjøre det bra med slike stikker da Thomas.....

                          En ny Mpx er ikke så dyrt.
                          Picoline er jo med enkel mixing, mens Cockpit har de mest brukte mikserne.

                          -Andy's hobbyshop: andys-hobbyshop.de
                          Picoline bare sender 116EUR = 854Nkr minus tysk moms (17%) + Norsk moms og
                          frakt og postens tollgebyr
                          Cockpit bare sender 160EUR = 1178Nkr minus tysk moms (17%) + Norsk moms og
                          postens tollgebyr

                          -El-flight: Home - El Fly
                          Picoline med mottaker 1125Dkr = 1114Nkr minus dansk moms + Norsk moms og
                          frakt og postens tollgebyr
                          Cockpit bare sender 1420 = 1407Nkr minus dansk moms + Norsk moms og postens
                          tollgebyr

                          -Øgrey Øgrey – Glassmagasinet Øgrey
                          Picoline: 995 ??
                          Cockpit: 1600 ??
                          Øgrey har ofte brukte anlegg inne også


                          Hilsen Jojo

                          Originally posted by Thomas Revå
                          Redusering av følsomhet på trimmene er ikke viktig på en gjennomsnittlig sport eller treningsmodell. Et hakk på trimmen tilsvarer tross alt ganske liten bevegelse på roret, så flyet skal fly ganske bra før du merker veldig mye til det. Om Mc-14 har det, og eventuell pris på denne, vet jeg ikke, hør med en forhandler..

                          Har ikke brukt multiplex, så skal ikke uttale meg stort om det, men den eneste erfaringen jeg har, er en stikkekvalitet som tilsvarer en gjennomsnittlig RC-bil fra leketøysbutikken. Godt mulig ting har forandret seg til det bedre siden den gang.
                          Jo Grini
                          http://vimeo.com/jojoen
                          http://www.youtube.com/jojoenno
                          http://www.jojoen.no/

                          Comment


                          • #14
                            Som jeg sa, jeg har aldri egentlig brukt multiplex noe særlig. Ting har vel forandret seg

                            Comment


                            • #15
                              Sendervalg

                              hei, alle.
                              jeg har funnet ut at MC-14 er ikke noe for meg.
                              men jeg har et spørsmål til alle, og jeg ønsker så <u>MANGE</u> svar som mulig;
                              hva synsest dere jeg bør velge av MC-12 og Hitec Eclipse 7?
                              Eg er litt snill.

                              Comment

                              Working...
                              X