Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinter!

    Hvor er det dere flyr på vinteren i Oslo området? Hørte på norwegian m. at Bogstadvannet er et fint sted (når kan man fly der?).
    Er det noen andre lure ting eller ting jeg burde vite før jeg kommer meg ut på isen?

  • #2
    Hei

    Jeg bor selv i dette området. Isen på bogstadvannet er ikke særlig trygg ennå,jeg ville nok ventet en liten stund med å våge meg utover.

    For å komme deg dit alle flyr,kjører du fra f.eks. røa mot sørkedalen,forbi golfbanen, forbi bogstad gård. Etter gården er det en slags s-sving,og så vil du se et svart hus til venstre med Christiania Roklub på. du kan enten parkere til høyre her med en gang,eller ca. 2-300 meter unna på en stor parkeringsplass til høyre. Der vi flyr er like utenfor bryggen ved Christiania Roklub. Som regel fine flyforhold,av og til noe turbulens. Vær forberedt på mange skøyte-og-ski-gåere som kommer og stiller en haug med spørsmål, gjerne med ungene oppi propellen på flyene.. ..
    Pleier være noen som brøyter en liten stripe utpå isen,så det blir fine landingsforhold.
    Nå som isen ikke har kommet,flyr jeg selv på gressplenen(det er snø på den nå) rett ved isen,du går over den fra parkeringsplassen.
    mvh
    Petter
    petter

    Comment


    • #3
      Hallo!

      Man får vente på isen ja... Og da er Årungen utenfor Ski et gnistrende alternativ! Det pleier å være mye liv der, og ildsjeler fra Blackbird (?) holder som regel stripa i meget god stand.
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment

      Working...
      X