Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spigas 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spigas 2000

    Hurra!
    Da er det endelig handlet inn 2stk(!) Spigas 2000 for å ha noe å gjøre på de laaange vinterkveldene
    Den ene modellen er MEGET lett, og jeg skal prøve den med en Os1.08 Fsr.. Noen som har noen erfaringer??
    Vingene er skåret i isopor, og vil få en omgang under kniven etter at de er planket for å få vekten ned ytterligere.
    Er det noen som har erfaring på opptrekkbart understell på denne modellen? Er det mulig med mekanisk understell når det er "plug-in" vinger?? (en liten Redor Felgen løsning??) Ligger det dwg-tegninger av Spigasen på nettet? Masse spørsmål på en gang dette....
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Hei
    Siden det er min konstruksjon og de modellene du har kjøpt er støpt i formsettet som jeg lagde midt på 90-tallet, er vel jeg best kvalifisert til å svare.
    - 108'en er en meget fin motor, bruke en Hatori 900 pipe/potte og APC 15x12 propell.
    - Jeg hadde mekanisk opptrekkbart understell i mine. En servo sentralt i kroppen og stag inn fra vingen.
    - Send meg en e-post direkte og jeg skal legge ved .DXF tegninger i svaret.
    Ola Fremming
    ofremmi@online.no
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Takker og bukker!

      Mail er allerede sendt....
      Tenkte jeg skulle lage en Paulsen Potte i stedet for en Hattori-løsning. Regner med å oppnå samme effekt/lyd.
      Vurderer også å sette motoren på gummidempere, og ha en "nose-ring" for støtte i nesa. Har en følelse av at skroget kan virke som en flott fiolinkasse
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment

      Working...
      X