Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kutting av manifoldrør til 3W100 bokser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kutting av manifoldrør til 3W100 bokser

    Jeg har en 3W 100 boksermotor som jeg skal ha inn i en Katana 2,5meter fra EMHW. Det viser seg at pottene er vel store for firewall boksen og pottene må legges lengre frem mot motoren. Da må manifoldrørene ut av motoren kuttes med ca 5cm.

    Lurer på om dette er dumt eller uvesentlig for kompresjon og "timing" Og om jeg vil få mindre power eller lignende som følge av dette inngrepet.
    Og om de kan kuttes, må de kuttes med like mye?

    Mange takk!

    Mvh
    Jan Martin Mælum
    Har drevet med modellfly i ca 12 år. Har i den senere tiden meldt meg inn i klubb.
    Har i den senere tid fått interesse for hangflyvning. Flyr en EMHW Katana 2,5 med 3W 100.

  • #2
    Re: Kutting av manifoldrør til 3W100 bokser

    Originally posted by Jan Martin
    Jeg har en 3W 100 boksermotor som jeg skal ha inn i en Katana 2,5meter fra EMHW. Det viser seg at pottene er vel store for firewall boksen og pottene må legges lengre frem mot motoren. Da må manifoldrørene ut av motoren kuttes med ca 5cm.

    Lurer på om dette er dumt eller uvesentlig for kompresjon og "timing" Og om jeg vil få mindre power eller lignende som følge av dette inngrepet.
    Og om de kan kuttes, må de kuttes med like mye?

    Mange takk!

    Mvh
    Jan Martin Mælum
    Kutt dem gjerne. Har pottene pipeefekt vil du miste litt efekt på lavt turtall.
    Rørene skal være like lange fra eksosporten til 1 kammer i potta. Langt rør =høyt dreiemoment pålavt turtall. Kort rør = efektøkning på høyt turtall. Antarat du harnok power uansett!
    MVH
    Einar Large

    Comment

    Working...
    X