Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparere Jupiter/Ready vinge...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparere Jupiter/Ready vinge...

    Jeg hadde ett lite "uhell" med min jupiter.... etter å ha tatt en "knife-edge" forbi et tre som stod i veien traff jeg bakken med tuppen av vingen.
    Selve skaden er ikke så stor, men tuppen hadde bøyd seg inn.
    Etter jeg rettet ut bulken så det ganske bra ut, men jeg må forsterke på en eller annen måte. Er det noen som kan hjelpe meg?

  • #2
    Hei, vist bulken er heilt ute på tuppen og plasten ikkje har delt seg i samanføyinga er det ikkje noko problem i det heile (du skulle sett eit par jupiter vinger her hos oss, dei har fleire kraftige bulker på tuppane og i front så det er nokk ikkje noko problem) men har du fått bulker midt oppe på eller under vinga gjerne inne med kroppen, da bør du ringe å bestille ny vinge del med ARF Modeller.
    Godt nytt Modellfly år.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Bulken er i tuppen. Plasten har delt seg litt, det er sprekker i vingen... jeg må tette disse på en eller annen måte.

      Comment


      • #4
        En liten bulk vil trolig ikke påvirke flyegenskapene. Du bør tette eventuelle sprekker, da disse kan øke luftmotstanden hvis luften går inn i vingen. Epoxy funker fint, men du kan også bruke noe så enkelt som litt teip. Epoxy'en kan du pusse ned, så du får en fin overflate hvis du gidder.

        Comment


        • #5
          Hakk i plata.

          Comment


          • #6
            Limte Vingetuppen på min Ready forige helg. Brukte Tynn ca der eg fekk sprekkene til å stå saman og medium ca der eg måtte halde dei saman. OBS påss på å ikkje få lim inn i vinga berre ein liten dråpe der han trengs, ellers smelter isoporen.
            Har ellers limt halefinnen på Naboens Jupiter med sukses så langt (samme der, tynn ca hviss delene står saman av seg sjølv og medium hviss ikkje).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Får jeg foreslå å bruke samme metoden som Dronetjenesten bruker på å lappe bulkete vinger? Bruker denne selv, og den er enkel..

              Gjør ren skaden, fyll såret med epoxy, og legg en teipbit over hele skaden for å få den rette formen.... La tørke, riv av teipen, og voila...
              Mvh.
              Kenneth Sørensen

              Comment

              Working...
              X