Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forgasser til os FP40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forgasser til os FP40

    Hei er det noen som har en gasser som kan passe på fp40.Vet at det fins ny hos NM for ca 300.Kanskje en annen gasser ville vært bedre?Har bare hatt trøbbel med den forb. motoren .Lei å starte ,stopper i lufta og trottler aldri.Mista org.gassern.mvh Trainer.

  • #2
    Re: Forgasser til os FP40

    Originally posted by trainer
    Hei er det noen som har en gasser som kan passe på fp40.Vet at det fins ny hos NM for ca 300.Kanskje en annen gasser ville vært bedre?Har bare hatt trøbbel med den forb. motoren .Lei å starte ,stopper i lufta og trottler aldri.Mista org.gassern.mvh Trainer.
    Den gassern må være spesielt defekt, for du skal lete lenge etter noe så driftsikkert som FP motorer. Har du gammel fuel?
    MVH
    Einar Large

    Comment


    • #3
      Fikk tak i gasser i går.Egentlig en Bilgasser men passet perfekt.Akkurat samma møkka, Lei å starte .Har god gløding ,ny os nr 8 plugg.bruker el.starter NY jero glo 15 % nitro.Har også prøvd Byron fuel med 5 % nitro.Har en 25 magnum som starter hvis jeg ser litt hardt på`n .Nydelig motor.Skal til bunns i dette med os mortoren men tror kanskje feilen ligger et annet sted.Den gikk som en kule når den var ny.Gått ca 4 timer.AAArgh.Blir aldri os på meg igjen.(Går kanskje over når jeg finner ut hva JEG har gjort feil)mvh Trainer.

      Comment


      • #4
        Plukket motoren i molekyler igårkveld.Da fant jeg nok feilen,desverre.Sylinderveggen er skjoldete halveis krom-halveis bronsefarget.Skjønner ikke helt hvorfor.Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at den er kjørt med alfor fet blanding.Kun brukt ferdigblandet suppe.Må nok ha idiot sikker motor jeg.Nei holder en knapp på Magnum.Har lyst til å prøve en Rossi 53,men den drar vel så fillene fyker?Ikke noe for en "fersking"??? mvh Trainer

        Comment


        • #5
          Hvis motoren er lett nok, burde det vel ikke være noe stort problem med at det er for mye effekt, det er jo bare å slakke av på gassen. Er den mye tyngre enn FP'en, er det større grunn til å bekymre seg.

          Comment

          Working...
          X