Announcement

Collapse
No announcement yet.

Topaz motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Topaz motor?

    Har akkurat blitt (U) lykkelig eier av en motor via qxl.Topaz 46 abc ???? Heter den virkelig TOPAZ.Noen som vet noe om disse motorene.
    Høres jo ut som noe fra en bakgård i østeuropa.Nei fysj, jeg skal slutte å legge inn bud på internett.


    mvh Trainer.

  • #2
    Sjekk:

    http://www.modellhobby.org/diskusjon...1cbace454ac5ca


    LEO = TOPAZ motorer... de er produsert i Taiwan... skikkelig rævva motorer. Jeg er ikke sikker, men mulig OS 46 deler passer til motoren. Bytt ut stempel og sylinderforing så har du en helt ny motor. ( bruk stempel med ring )

    Comment


    • #3
      topaz

      Betalte totalt 450,- inkl. frakt. Har ikke fått den enda men. blir spennende å se hva det er for noe. Får file og pusse , kjøre den rikt med liten propell.Tror ikke jeg skal sette den på noen dyr modell nei!!!!. Beskrivelsen av Leo motorer på linken her høres akkurat ut som Min gamle os 40 fp.DET ER IHVERTFALL en MEGA DRITTMOTOR.Neste gang blir det Irvine eller Rossi.

      Mvh Trainer.

      Comment


      • #4
        Hvis man har motorer som er helt umulige, så kan det være en ide å prøve forgassere fra andre merker. Ofte har billige moterer dårlige forgassere. Bl.a. så er OS kjent for å ha gode forgassere. jeg har eid mange 40 motorer opp gjennom årene og den beste er faktisk en ASP, men da med forgasser fra en gammel OS 45 FSR.
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

        Comment


        • #5
          Topaz

          Hei igjen.Fikk motoren igår.Ble litt paff. Finish upåklagelig.Ligner mistenkelig på en blanding av Magnum og Sc. Forgasser og potte måtte monteres. Umbrako festeskruer!! Pakning mellom potte og Cyl. Forgassertønne går lett og fint. Tønna beveger seg ut samtidig med at gassåpning økes. To justeringsnåler. En hovednål og en tomgangsnål (Sc gasser?) Trang pasning Cyl/ stempel på topp. Lev. uten glødeplugg.
          Oppgitt effekt:1,2 Kw. vekt 352 g. Tror ikke vekten er riktig . Føles mye tyngre enn Os FP 40. Skal få den veid på vekt for billakk. Rpm oppgitt til 2000-17500. Fuel anbefaling 10-30% nitro!!! Service henvisning til Kyosho.
          Bruksanvisning på Tysk.

          mvh Trainer.

          Comment

          Working...
          X