Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilkobling av 9,6/12v til Hitec sendere via interface plugg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tilkobling av 9,6/12v til Hitec sendere via interface plugg

    Hei, har en usb interface som eg vil kompletere med ekstern straum inn på same plugg (trainer pluggen). Det eg lurer på er om nokon har koblings skjema til Hitec sin trainer plugg (Prism og Focus) slik at eg kan legge til to ledninger til straum på interface pluggen. Eg har sett dette på nett men husker ikkje kor.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    Strøm sammen med adapter til fms ?

    Jeg har ikke sett den løsningen, men selv har jeg brukt å koble en maken kontakt på en batterieliminator som selve batteriet har og så kjørt denne i kontakten der batteriet i radioen er
    Dermed så kan du fly i 134 timer i strekk om du klarer å holde deg våken så lenge

    Med andre ord : Ut med batteri og koble en 9 volt trafo på radioen istedet
    Funker for meg

    mvh Kjetil
    modellfly.no is available for purchase - Sedo.com ( jeg har FMS kabler)
    mvh Kjetil Sandal
    www.modellfly.no
    -----------------------------------------------------------------------
    Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

    Comment


    • #3
      Joda skjønner hva du mener, den løsninga er allerede evaluert og er litt vanskelig p.g.a. Hitec Prism 7X sin batteri kontakt er litt sær. Forøvrig har jeg en ide om å bruke interface kontakten til å gi strøm inn til senderen gjennom trainer systemet (når trainer kabelen er på vil den senderen som står på student siden av kabelen, altid vere på når hoved senderen er på uavhengigt av om der er batteri i eller ikke, så der må vere en inngang til dette bruket). Holder på å måle inn og utgangene for å prøve å lokalisere pinnene. Einaste tingen som bekymrer meg er om interfacen vil krangle hved deling av jord med strømforsyninga?
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Først av alt. Tusen Takk for mailen med linken Jojo, den var akkurat det eg trengde.

        Til andre som lurer her er linken til svaret. 404 Error - Page Not Found

        Yeah
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment

        Working...
        X