Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste av motor på Ready

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste av motor på Ready

    Holder nå på og skal feste en Magnum 46- motor i et Ready fly. Holder det å feste den med "treskruene" og ikke bruke mutter i den andre enden? Andre tips til

  • #2
    Hei

    du må bruke gjennomgående skruer loctite,skive og låsemutter

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      Re: Feste av motor på Ready

      Originally posted by kreins
      Holder nå på og skal feste en Magnum 46- motor i et Ready fly. Holder det å feste den med "treskruene" og ikke bruke mutter i den andre enden? Andre tips til
      Det går helt greit med de skruene , allså karoseriskruer på det flyet !!! ingen problemer.....
      Low and slow with power to go !!

      Comment


      • #4
        Enig..

        Holder lenge å bruke de 4 medfølgende skruene. Borrer du ett lite hull først, så vidt skruene "tar tak", så holder det lenge. Skruene er litt ""harde" å skru i, men de løsner iallefall ikke.


        Veldig vanskelig å feste muttrene, om du skulle ha gjennomgående bolter, forresten..

        Knut Erik

        Comment


        • #5
          Skruner

          Bruk Det som følger med. Det er nesten alltid det beste og ofte er det en grunn til at nettopp de skruene som følger med er anbefalt Nermlig at det er svært tungvindt å bruke mutter på baksiden.
          JEg har flydd en Ready i snart to år med mange fine turer på snø og vann med flottører, ingenting har løsnet enda og jeg er kjent for å være en "villmann" i luften

          mvh Kjetil
          modellfly.no is available for purchase - Sedo.com

          Se også byggetips om Ready på min side under Byggeprosjekter.
          mvh Kjetil Sandal
          www.modellfly.no
          -----------------------------------------------------------------------
          Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

          Comment


          • #6
            Støtter kjetil. har sjøl en Ready og en Jupiter med Magnum XL 61ARFS 4Takt motorer i snuten (og dei vibererer endel meir enn 2 Taktere) og sjølv om eg har gassa og hat meg, kresja og anna fin behandling har aldrigt original skruane til settet vert nødvendigt å etterstramme (husk å forborre festa), berre bruk skruane du og slapp heilt av.
            Lykke til.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Hvis man tar en dyp pust og tenker etter, så fungerer hele skruen som en eneste lang låsemutter (nylock). Eneste problem som kan oppstå er at man ikke forborer med riktig diameter. Forbor alltid med samme diameter som skruens stamme. For trangt hull, så draes skruen av og for stort, så sitter ikke gjengene ordentlig.

              Comment

              Working...
              X