Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt motager?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defekt motager?

    Jeg var å kjøpte et modellfly her om dagen... (brukt)... Det funka fint hos han jeg kjøpte det av, og han brukte X-tallet 35.180. Når jeg kom hjem hadde jeg glemt å ta med transmitter x-tallet, så jeg fant fram x-tallet mitt som var 35.150 .. ingen ting skjedde... alt er helt dødt (bortsett fra når jeg skrur på så beveger servoen seg bittelitt) Hva er feilen??? noen som veit?? plz... trenger å vite...

  • #2
    Det er foresten en bitteliten hitec motager... flyet er et lite elektro fly.

    Comment


    • #3
      Du bruker tydeligvis to forskjellige krystaller, f.eks. 35.180 på mottaker og 35.150 på sender..dette vil ikke fungere,de opererer på forskjellige frekvenser. begge krystallene må være enten f.eks. 35.150 eller 35.180. Kan ikke blandes,da vil det ikke være kontakt mellom sender og mottaker. servoene beveger seg i det strømmen blir skrudd på for mottakeren.
      Hvis du ikke har mye fly erfaring fra før ,anbefaler jeg å kontakte nærmeste modellflyklubb,de vil nok gladelig hjelpe!

      Lykke til!

      mvh
      Petter b
      petter

      Comment


      • #4
        Krystaller og frekvenser.

        Riktig at krystallene må ha samme frekvens. For eksempel 35.180
        Et par ting til som må stemme:
        1. Sender krystallet er merket Tx og Mottakerkrystallet er merket Rx!
        2. Har du Dual Convertion mottaker? Eget krystall for disse!

        Comment


        • #5
          Joda.. har litt mer flyerfaring... Jeg har testa med 35.150 (i både sender og motager) da funker INGEN ting.. (servoen beveger seg bare i det strømmen slåes på) .. så testa jeg med 35.180 da er det bare ballror stikka som styrer ALT! det er jo feil... det er også veldig nervøse bevegelser... Det dual greiene har jeg nok ikke... har en Hitec flash 4

          Comment


          • #6
            Hitec

            Foreslår at du låner en annen sender og prøver mottaker og krystallsett med den.
            Mest sansynlig senderen din som har tatt kvelden.
            Jeg har også en Flash 4 liggende med samme problemet.
            Skal bygges om til gamecontroller snart.

            Svein

            Comment


            • #7
              Det er igrunn mer skremmende at du fikk kontakt med 35.180 i sender og 35.150 i mottager. Det betyr at du kjører kanal 78 på senderen og kanal 75 på mottageren. Hvis det er senderen som er skyld i dette anbefaler jeg deg å kassere den snarest. Hvis ikke er det fare for at du blir uvenner med endel andre modellflygere som mister fly pga. radioforstyrrelser.

              Vi har forsåvidt hatt en del radio "glitch" med Hitec flash 4 (og 6) i modellflygruppa på HiA. Plutselig midt i flyturen ble det null kontakt. Dette var en trainer, så heldigvis fortsatte den bare i store sirkler mens pilotene ristet og slo i senderen det de var mann om. Heldigvis fikk de kontakt etter noen runder, og fikk landet flyet. Etter det har de senderne blitt støvsamlere.

              - Richard Pleym

              Comment


              • #8
                nå er det fiksa... skjønner det egentlig ikke, men var no feil med xtallene... kjøpte to helt nye 35.130... nå funker det... ellers takk for hjelpa

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pleym
                  Det er igrunn mer skremmende at du fikk kontakt med 35.180 i sender og 35.150 i mottager. Det betyr at du kjører kanal 78 på senderen og kanal 75 på mottageren. Hvis det er senderen som er skyld i dette anbefaler jeg deg å kassere den snarest. Hvis ikke er det fare for at du blir uvenner med endel andre modellflygere som mister fly pga. radioforstyrrelser. ....- Richard Pleym
                  Gammel tråd, men må svare :P Det var ikke 35.180 og 35.150 som var sammen, det var at jeg måtte finne fram ett sett med 35.150 krystall, og da funka det ikke.

                  Comment

                  Working...
                  X