Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger info om Quadra 75B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger info om Quadra 75B


    Hei der ute c",)

    Er det noen der ute som kan gi meg noen tips rundt dette med benzinmotorer.
    Har en brukt Quadra 75B. Jeg trenger tips om slikt som:
    Hvor kan jeg skaffe en tuned muffler, justering av forgasser, hvilken størrelse og type propell, tekniske data på motoren.

    Jeg har søkt litt på nettet, men finner lite.
    Er dette en skjelden motor?

  • #2
    Page not found'

    Her kan du kansje finne litt, søk på dette forumet !!

    I have a Quadra Q 75 XL new in the box, never mounted or ran, It is 72 cc or 4.4 cu. in. It puts out 8 HP, It weighs 5.2 lbs, Rec. props are 20x16 to 24x 12, with C&H ing system, complete with engine mount, spark plug and wrench, throttle linkage, and muffler, with all instructions... VERY SHARP ENGINE... I will ship to you in the 48 states for 550.00 or best offer. Thanks Jerry...

    Er det denne ??
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Hei Sportive

      Takker for tipset. Fant masse info som er nyttig når en har tatt skrittet opp i store modeller.

      Det er ikke den motoren, hvis det var det du mente. Den jeg har er betydlig brukt.

      Comment


      • #4
        Nei det ver vel ikke samme motoren, men noe i samme size...?
        Grei den siden der, det skulle vært litt mere action her også !!
        Low and slow with power to go !!

        Comment


        • #5
          Re: Trenger info om Quadra 75B

          Originally posted by Keiser

          Hei der ute c",)

          Er det noen der ute som kan gi meg noen tips rundt dette med benzinmotorer.
          Har en brukt Quadra 75B. Jeg trenger tips om slikt som:
          Hvor kan jeg skaffe en tuned muffler, justering av forgasser, hvilken størrelse og type propell, tekniske data på motoren.

          Jeg har søkt litt på nettet, men finner lite.
          Er dette en skjelden motor?
          Bensinmotorer er framtiden, men Qadra,,,,Fy. Fungerer sikkert utmerket, men det rister. Propell 24x12-26x10 vil jeg tippe. Regner medat det er en Walbro gasser på styggdommen. 1,5-3 turn ut med begge skruer. Start opp og gi full gass. Juster inn H skruen til max turtall, men ikke lenger.... Den går utrolig bra magert og, intil den skjerer seg. Mager blanding er lik lite smøring og høy varme. L skruen er riktig når motoren akslererer kjappt fra tomgang uten å stoppe. Stoppere den,skrue ut. Hakker den på lavt og mellomregister,skru inn. Mentz propellere er bra. Leikvold og Eureka selger slikt. Videre har modellhobby noe som heter Maro. Det lille jeg har testet ga bra resultat. Slår motoren under start er den for tørr. Av med tenning,10 kjappe turn med full choke,choke av,tenning på trottel ned og start. Krumscheid i tyskland har alt i potteløsninger. De går stille og koster ikke mye... Kan skaffes gjennom Eureka,eller bestilles direkte.
          MVH
          Einar Large

          Comment


          • #6
            Quadra

            http://www.quadraaerrow.com/

            Comment


            • #7
              Propell: Prøv 24x10-26x10
              Eksos:krumscheid.de Flott nettside.
              Vær forsiktig med H dysa. Ikke for magert,for da varmsjærer det seg. Skru den inn til max turtall og "litt" tilbake,,slik at den går minimalt rikt/ureint. Når du kommer i lufta oker turtallet og ureinhete blir borte. Juster L dysa til den reagere kjappt på throttel og går sikkert på tomgang. Det er hele tiden et forhold mellom dysene. De påvirker hverandre,så ta deg tid til justering. Kjør motoren 1 min på full gass. Bråkutt og sjekk farge på pluggen. Hvit=for magert,lysebrun=flott,Sotet=for rikt. Bensin motorer må omjusteres ved bytte av eksosanlegg og propelldimensjon. De fleste bensinmotorer med walbro forgasser gå på ferdigblandet motorsagbensin. (ikke bing forgasser) Bensinen inneholder 2 % olje. Vil tro at det holder,,,men for sikkerhets skyld,,tilsett 1 % exstra med syntetisk totaksolje. Jeg hiver alltid i 0,5 DL ekstra fett i en 4 literskanne.
              Denne bensinen gasser lite(minimalt med lukt) og er holdbar over tid. Har selv ingen erfaring med quadra, men antar at den rister fært og gjør jobben sin. Har slv ZDZ,Zenoah og MVVS.
              MVH
              Einar Large

              Comment

              Working...
              X