Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellflyvideo FTP-server

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellflyvideo FTP-server

    jeg har satt opp en ftpserver med diverse modellflyvideoer.
    det er mulighet for å legge inn sine egne videoer


    ftp://80.202.100.217

    user:bmfk
    pass:bmfk

    klienten må ha PASV aktivisert. (...tror jeg. gidd noen sjekke?)

    Mvh, rolf r bakke
    Rolf Bakke
    Mine RC filmer på YouTube:
    http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

  • #2
    Jeg kommer inn

    Genialt tiltak Rolt B.

    Comment


    • #3
      takker!

      Serveren kommer til å være nede i dag fra 0845 til 1337 pga. at noen
      kommunearbeidere skal leke med strømkabelen til huset.


      Jeg har fått fixet et domenenavn til serveren:
      ftp://rolf.is-a-geek.com

      RolfRBakke
      Rolf Bakke
      Mine RC filmer på YouTube:
      http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

      Comment


      • #4
        Jeg kommer inn, men jeg får "directory not found" stort sett på alle filene og katalogene.

        Kjartan
        mvh Kjartan

        Comment


        • #5
          Hvilken klient bruker du? Ser i loggen at det er en som bruker CWD feil
          Rolf Bakke
          Mine RC filmer på YouTube:
          http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

          Comment


          • #6
            Har ikke brukt noe spesielt ftp program, men har gått inn via Opera. Kan hende dette ikke funker?
            mvh Kjartan

            Comment


            • #7
              Jeg kom ikke inn via. opera, men når jeg prøvde en 'proper' FTP-klient fungerte det fint.

              Comment


              • #8
                Noen som kan anbefale en god, gratis ftp client som funker under Windows XP? Har prøvd en nå som bare krasjet...

                Kjartan
                mvh Kjartan

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Natrajk
                  Har ikke brukt noe spesielt ftp program, men har gått inn via Opera. Kan hende dette ikke funker?
                  jepp, bruk et skikkelig programm, f.eks CuteFTP
                  Rolf Bakke
                  Mine RC filmer på YouTube:
                  http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

                  Comment


                  • #10
                    Husk å kun bruke

                    ftp://rolf.is-a-geek.com
                    Rolf Bakke
                    Mine RC filmer på YouTube:
                    http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

                    Comment


                    • #11
                      ws_ftp er gratis, cuteftp må du kjøpe etterhvert.
                      Anbefaler ws_ftp!

                      ellers må jeg skryte litt av siden min også da.. hehe..
                      404 - File or directory not found.
                      Med vennlig hilsen / Best Regards
                      Freddy Ulvseth
                      http://freddy.ulven.com/rc

                      Comment


                      • #12
                        hei Ulven, åpne siden din a, jeg får beskjed om at jeg er "klarert" om å komme inn


                        "btw"

                        Jeg har enderlig fikset ruteren slik at jeg OG kan kjøre FTP server, MEN jeg har IKKE NOE OG DELE........ haha
                        Jeg har en maks utgangshastighet som jeg testet, da fikk jeg 35.53 kbs ut per sekund.... Jeg håper da dette er raskt nok HVIS jeg skulle få noe og dele...
                        Mhv Rune D

                        Comment


                        • #13
                          Skjønner lite av dette med ftp, tror det er en slags fildelings tjeneste.
                          Da er problemet og spørsmåla mine som følger: Må eg ha ein form for fidelings programvare for å komme inn på serveren (har kopiert filer på tjanse og sett etterpå kva eg har fått tak i) og vil eg i so fall opne pc`n min for andre? finst det nokon plass ein kan lære om dette utan å kastevekk mykje tid (er ikkje noko PC geni) og kvar laster ein ned ftp klienter som virker i XP? (har ikkje breiband).
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            har du ikke bredbånd? har du modem? da kan det bli VELDIG dyrt, samtidig som det går sakte, jeg bruker BulletProof FTP Server, jeg er også bak ruter, så jeg bruker No-Ip, også en fordel for folk med modem, disse kan du finne på:
                            Free Dynamic DNS - Managed DNS - Managed Email - Domain Registration - No-IP
                            BulletProof FTP Server from BPFTP
                            Mhv Rune D

                            Comment


                            • #15
                              Til vingemutteren:

                              Skjønner lite av dette med ftp, tror det er en slags fildelings tjeneste.

                              ftp er ikke en fildelingstjeneste slik som f.eks. Napster. Det er rett og
                              slett en protokoll for hvordan to datamaskiner skal sende filer til hverandre. ftp (fast-transfer-protocoll) er effektivt når man skal sende filer.

                              Da er problemet og spørsmåla mine som følger: Må eg ha ein form for fidelings programvare for å komme inn på serveren (har kopiert filer på tjanse og sett etterpå kva eg har fått tak i) og vil eg i so fall opne pc`n min for andre?

                              Du trenger ikke spesiell programmvare (selv om det beste er å hente ned
                              et lite ftp-program). Internett Explorer (og Windows Explorer) støtter ftp.
                              Problemet med Explorer er at det er nokså ustabilt på ftp. Det mangler også mange funksjoner som "proffe" ftp program har.
                              Du åpner ikke for at andre kan lese på din maskin ved å laste ned filer med ftp.

                              finst det nokon plass ein kan lære om dette utan å kastevekk mykje tid (er ikkje noko PC geni) og kvar laster ein ned ftp klienter som virker i XP? (har ikkje breiband).

                              For å finne informasjon er sikkert Google det greieste. Ftp klienter kan du finne på Free Software Downloads and Reviews for Windows, Android, Mac, and iOS – CNET Download tror jeg.

                              Regner med at kanskje har funnet disse svarene selv, men jeg ville bare svare slik at spørsmålet ikke ble stående ubesvart.

                              mvh
                              Kjartan
                              mvh Kjartan

                              Comment

                              Working...
                              X