Announcement

Collapse
No announcement yet.

USB Interface

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • USB Interface

    Heisann
    Fikk min USB interface kjøpt her på modellfly.no i dag.

    Oppdaga et problem under kalibrering i WindowsXP..
    X/Y akse var bytta... dvs. når jeg tar stikka bak(opp) beveger indikatoren i kontrolpanelet seg til siden ! (og omvendt for sidebevegelse)

    Noen som har opplevd det samme? Eller er dette normalt !?

    Fikk triksa det til slik at det funker under Realflight G2, men hadde hvert kuult å kunne bruke stikka i andre spill også.

    Hardware:
    Bærbar 2,53 Mhz, 512 mb ram
    USB 2.0
    Graupner/JR x388-s

    /Ivar
    Ivar Vikestad

    Concept 30 SR-T / Graupner A-109
    Garupner/JR X388s

    -- www.vikestad.com --

  • #2
    Re: USB Interface

    Originally posted by Ivar
    Heisann
    Fikk min USB interface kjøpt her på modellfly.no i dag.
    Bare til informasjon; forumet har ikke noe med modellfly.no å gjøre. Det drives av www.modellhobby.org / Ute av drift

    Modellfly.no er en sammarbeidspartner

    Comment


    • #3
      Hei Klaus

      Beklager... var ikke klar over det

      Fant en måte å fixe problemet på slik at det ble rett under Windows også, ganske enkelt ved å programere radioen & mixe kanal 1 & 2:
      Mix A 1-2: +/- 100%
      Mix B 2-1: +/- 100%
      Mix C 1-1: +/- 100%
      Mix D 2-2: +/- 100%



      /Ivar
      Ivar Vikestad

      Concept 30 SR-T / Graupner A-109
      Garupner/JR X388s

      -- www.vikestad.com --

      Comment


      • #4
        I FMS gjør du som følger for å kalibrere radioen til FMS:
        1. Start FMS
        2. Velg Styreenhet
        3. Velg Analog styreenhet
        4. Velg Joystick
        5. Velg Kalibrer
        6. Skriv inn det kanal nr som stemmer med din sender i boksene bak Høderor Sideror etc.
        T.d. med min Hitec Prism 7X er:
        Sideror = 4
        Høyderor = 2
        Balanseror = 1 (m/Exp innkoblet for bedre realisme)
        Trottel = 3
        Halerotor = 4
        Innfalsvinkel = 2
        Roll = 1
        Pitch = 3

        I tillegg må du kalibrere stikke utslaga (maks utslag på alle 4 kanaler).
        Enkelt, ikke sant. Berre å forandre kanal nr til det passer med andre ord.
        Lykke til.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Jeg har tengt å kjøpe meg denne SPESIAL usb-interfacen, og jeg lurer på:

          Er det en "bryter" på denne usb-interfacen der jeg velger mellom "4 kanaler og 3 joystick knapper", eller "bare 7 kanaler" hvis du skjønner hva jeg mener. (dette fordi realflight bare takler 4 kanaler, men andre flysimulator spill takler flere kanaler)

          Det er slik på usb-interfacen på denne linken: (andre avsnitt)
          http://www.milehighwings.com/usb_cables.htm

          Comment


          • #6
            Jeg lurer på akkurat det samme som Ivar. Noen som har peiling?? Ivar, har du funnet ut av dette??

            Svar mottas med stor takk

            Comment


            • #7
              En liten men VIKTIG KORREKSJON, jeg lurer på akkurat det samme som JEE


              Synes det er veldig vanskelig å få svar på dette med interface, selv fra leverandøren. Derfor setter jeg stor pris på om noen som har kjøpt denne og som bruker den kan dele litt erfaringer. Please

              Comment


              • #8
                Desperat...

                Gjør et siste desperat forsøk.... anyone som kjenner til dette?? Eller hvordan simulatorene fra Kjetil Sandal fungerer.... 4 akser / 7 akser etc??

                Men, hvis ingen vet så er det ikke noe å gjøre med det

                Comment


                • #9
                  Simulatoren fungerer på alle flyspill og simulatorer ( med noen få unntak)



                  7 akser har du ikke bruk for med mindre du har meget spesielle behov for acro mixing til helei konkuranseflyging.
                  4 akser kan du bruke til alt
                  mvh Kjetil Sandal
                  www.modellfly.no
                  -----------------------------------------------------------------------
                  Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                  Comment


                  • #10
                    Kan jo svare meg selv , i tilfelle noe andre lurer på det samme i fremtiden.

                    Kjøpte en USB interface fra Kjetil Sandal, og fikk denne i posten igår. Ser nå at dette er akkurat det samme som ligger på linken jee henviser til (Milehighwings). Ba spesifikt om en interface med 7 kanaler. Interfacet har altså en knapp hvor man bytter mellom 4 og 7 kanaler.

                    Interfacet fungerer kjempebra både i Windows og under f.eks. Realflight G2. Har hatt litt problemer med kalibreringen i Realflight da x og y aksen er byttet om, men dette løses enkelt i programmet. I windows fungerer det utmerket.

                    I flightsimulator 2004 får jeg 6 analoge kanaler og 1 bryter med min Hitec Eclipse 7.

                    Takker Kjetil for god service og en god handel

                    Comment

                    Working...
                    X