Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nordens største RC-Bildegalleri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nordens største RC-Bildegalleri

    Jeg har etter flere samtaler med enkelte her på forumet kommet frem til å se på muligheten til å etablere et gedigent bildegalleri. Dette galleriet koples opp mot det samme diskusjonsforumet vi her benytter oss av, og alle registrerte medlemmer vil da automatisk kunne bruke dette. Man trenger med andre ord kun registrere seg et sted.

    Dette er en genial mulighet til å opparbeide et felles og landsdekkene fotogalleri!

    Men; dette koster penger, og Modellhobby.org har pr. i dag ikke midler til å dekke alt dette. Derfor ønsker jeg å forhøre meg med dere brukere om hvordan dere stiller dere til å bli med på et sponselag, med kr. 50.- pr. person.

    Vennligst legg inn noen synspunkter på dette her. For at dette skal bli en realitet, må 50 medlemmer støtte opp.

  • #2
    Hei...
    Jeg er med.... Men det bør vel bli slik at kun de betalende har adgang da?
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Billedgalleri

      Synes det er et godt forslag. Men det bør være for betalende medlemmer, alternativt at man får 3 - 5 gratis besøk og må betale etter det. Det bør ikke være mulig for gjester å besøke galleriet.

      Jeg blir med på spleiselaget.

      Mvh
      Superstar40
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Når noe koster penger på internett, vil interessen synke mye. (Ikke "mye" som i "en del", men mye som i "drastisk" eller "katastrofalt") Å betale en årlig sum for å legge ut bilder, så lenge denne summen ikke blir for høy, burde absolutt være overkommelig, men jeg tror ikke det er en god idè å sperre galleriet for ikke-betalende lesere.

        Hvis jeg hadde vært i den situasjonen og skulle lagt ut bilder ville jeg heller valgt den gratis serverplassen tilgjengelig fra min ISP (ok, ikke gratis, men dum som jeg er tror jeg at den serverplassen er gratis, selv om den i realiteten bare er en del av en vare jeg har betalt for). Jeg ville i alle fall ikke benyttet meg av et sted der jeg ikke kan gi URL'en til en hvilken som helst person så de kan se bildet.

        Comment


        • #5
          Det blir vel helst en engangs sum etter det jeg forstod...
          Low and slow with power to go !!

          Comment


          • #6
            Tror ikke det har den helt store betydningen (ref. til tidligere nevnte "gratis" serverplass fra ISP )

            Comment


            • #7
              Scriptet vil være tilgjengelig for alle, uansett pris. Vet ikke hvordan det skulle la seg gjøre å sperre for enkelte. Uansett så blir det litt barnslig å si at andre ikke skal kunne bruke det.

              Men folkens: Det er snakk om 50 kroner (engangssum)!!

              Vet at andre kan legge ut bilder på egen serverplass, men denne plassen er noe begrenset. MB flyr fort oppover mot 100 MB med bilder som hovedinnhold, og det koster penger.

              Comment


              • #8
                kommer ann på formatet da...
                Mhv Rune D

                Comment


                • #9
                  Høres fornuftigt ut med felles galleri. Men kva er det meint att begrensinga i innhald skal vere (kva emne bilda skal sortere under) må vel vere visse restriksjoner på type innhald og størrelse (format) på bilda og vil det verte muligt med søke funksjoner som t.d. Tiger 60 (for å finne eventuelle bilde av ein slik)?
                  Uansett eg er med! 50 spenn må eg vel kunne avsjå, for dette forumet er blitt ein fast post i det daglige for meg og alt som gjer det meir atraktivt for meg sjølv og andre er av det gode.
                  Keep up the good work
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Ja, jeg er også med! God ide Klaus! Håper flere blir med, 50 kroner er da vel ingenting

                    Hilsen Kjartan
                    mvh Kjartan

                    Comment


                    • #11
                      Er helt klart med!
                      Kanskje det er en ide å sette krav til fast størrelse på bildene, f.eks 480x600? Da tar det lik tid uansett bilde, så man ikke treffer flaskehalser med bilder på over 2000x2500....
                      Sitter på Svalbard med utrolig treeeg nettforbindelse, men neste uke er man hjemme igjen
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Høres ut som en meget god ide. Er selv bare i "oppstartsfasen" av min modellkarriere og vet jo ikke om det blir noe av den, men er dette noe jeg fortsetter med størr jeg gjerne opp. 50 kr. er jo ikke allverdens. Er enig med de som sier at alle skal få tilgang til galleriet selv om de ikke har betalt. Kan det være en ide å lage en link til en side der "sponsorene" er ramset opp?

                        Comment

                        Working...
                        X