Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tegninger til Fieldbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tegninger til Fieldbox

    Hei.

    Er det noen der ute som har liggende tegninger for selvbygg av en god fieldbox til modellfly og som vil sende meg dette?

    Send gjerne på mail - rmyhr@online.no :P
    // Rune Myhr //

  • #2
    Jeg har bygget noen varianter, men det var uten tegninger. Fant en tegning av en fornuftig variant i bladet "Aviation Modeller" fra februar 1999 (side 52) som jeg ble inspirert av. Så hvis du har det liggende...

    Hvis du roter litt rundt på Internett så er det sikkert en som har lagt ut en tegning et sted.
    Marius

    Comment


    • #3
      Jeg har sjekket endel på internett, men finner ikke noen her.
      // Rune Myhr //

      Comment


      • #4
        Jeg har en tegning i Autocad.
        Den kan du få.

        Comment


        • #5
          Til Eureka.

          Hadde vært veldig fint om du kunne sende denne i mail til meg.

          E-mail = rmyhr@online.no
          // Rune Myhr //

          Comment


          • #6
            Fieldbox

            Denne her er også veldig bra!

            http://www.modellfly.no/tegninger/FieldBox.gif

            Comment


            • #7
              For de av dere som måtte intresere seg for det, jobber jeg meed å tegne en fieldbox på cad. Jeg tenkte å lage en konstruksjonsartikkel med den, slik at de som ønsker kan bygge samme. Dere vil ågså få tilgang på tegninger mm.

              Det evt. dere kan komme med er noen forslag på hvordan dere ønsker den?

              Comment


              • #8
                Dette høres veldig bra ut klausre

                Er veldig interessert i denne.
                // Rune Myhr //

                Comment


                • #9
                  Originally posted by klausre
                  For de av dere som måtte intresere seg for det, jobber jeg meed å tegne en fieldbox på cad. Jeg tenkte å lage en konstruksjonsartikkel med den, slik at de som ønsker kan bygge samme. Dere vil ågså få tilgang på tegninger mm.

                  Det evt. dere kan komme med er noen forslag på hvordan dere ønsker den?
                  Det bør være endel plass til smådeler som f.eks.: glødeplugger, xtal, pluggnøkkel, fuelfilter, propeller etc.

                  I tillegg plass til fuelkanne, sender, batteri, startpanel.

                  Veldig fint at det blir litt aktivitet i denne diskusjonen
                  // Rune Myhr //

                  Comment


                  • #10
                    Her hvor vi holder til har vi et stykke å gå fra parkeringsplass til stripe. Hva med å lage en fieldbox som kan bæres på ryggen, slik at man har hendene fri til fly mm.?
                    Real airplanes have two wings and round engines

                    Comment


                    • #11
                      Klausre: Hvis du sender meg noen skisser av fieldboxen (audun@komtek.no), kan jeg godt modellere den i 3D (Inventor), og lage arbeidstegninger derfra hvis du vil...
                      - Er selv interessert i en slik box, og driver å designer en, men kan liksom ikke bestemme meg for hvordan den skal se ut
                      Jeg har tenkt at følgende må inn i boksen:
                      - Blybatteri (motorsykkelbatt. e.l.)
                      - Kontrollpanel
                      - Fuel dunk (med eller uten pumpe montert..)
                      - Evnt. ladestasjon
                      - Skuff til å ha tusen "lure" ting i
                      - Rør e.l. så skrutrekkere, propeller o.l. kan stå inne i /oppi kassa
                      - Stort åpent rom til ymse stæsj
                      - Bærehandtak, bærestropp, bæremeis, sherpa.....
                      - Ei plate (nedfellbart sidepanel e.l.) for å ha som underlag så ikke de tusen "lure" tingene forsvinner i gresset ved en felt reperasjon
                      - Osv, osv.....
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Vanlig Blybatteri ala motorsykkel er ikkje å anbefale (fartsdump som ikkje oppdagast i tide og skiten er oppned og syra spruter), derimot såkalla gele batteri (gasstette) som kan monterast alle vegar er topp til field boksa (NM har ett på 12v 7 Ah og automat ladder DONAL 600).
                        Vil anbefale å konstruere den med separate rom for starter og pluggklype, da desse er dei første ein dreg ut av kassa kvar gong ein er på bana.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Thinnthinn
                          Klausre: Hvis du sender meg noen skisser av fieldboxen (audun@komtek.no), kan jeg godt modellere den i 3D (Inventor), og lage arbeidstegninger derfra hvis du vil...
                          Det skal jeg gjøre Men det kan se ut som om det ikke blir før til høsten. Har ikke tid akkurat nå, og jeg har lyst til å være nøye. Men vi har en date der ja!

                          Comment


                          • #14
                            Gleder meg...
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment

                            Working...
                            X