Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oljemengde i fuel'n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oljemengde i fuel'n

    Har kjøpt ei kanne med TECHNOFUEL SYNTHESE med 5% nitro, MEN:

    Det er inge info om %-vis oljemengde i denne.

    Er det noen som vet dette ??


    @lf G

  • #2
    Heisan

    TECHNOFUEL SYNTESE med 5% nitro har 12% synthese olje og 3% ricinus (sitert fra Thechnofuel selv)

    Kenneth
    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

    Comment


    • #3
      Dette temaet har vært tatt opp før her på forumet.
      http://www.modellhobby.org/diskusjon...20cac1571a51c8

      Vi har forresten sluttet å bruke Technofuel bare fordi produsenten ikke vil opplyse om hva slags og hvor mye olje som er i fuel'en.

      Lars Erik Arntsen.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Krekar skriver at fuel'n har 12+3% olje i følge/sitert Technofuel selv.
        Hvor i h... finner du Technofuel på nettet ?? ( finner man dem på nettet ?? )

        Har søkt uten resultat .....

        Uansett, så var dette dårlig nytt - kommer nok IKKE til å kjøpe flere slike.
        Nå bør jeg få tak i litt ekstra olje for å tilsette fuel'n - så jeg får brukt den opp ...

        @lf G

        Comment


        • #5
          Technofuel som leveres her i landet har 16 % helsyntetisk fuel i følge deres representant i Norge, Hobbyco AS. De har en annen variant med en blanding av synth og castor olje, samt en type med kun castor olje. Men disse taes ikke inn til Norge.
          Ved riktig bruk er nok ikke denne fuelen verre enn noen annen. Men magrer man ut motorene og ikke tar høyde for at de magres enda mere ut under bruk, særlig i fly, så blir det varmgang uansett fuel/oljetype.
          En riktig innstillt motor klarer seg utmerket helt ned under 10 % olje, men da må man være HELT sikker at den ikke får for lite fuel/olje under noen omstendighet.
          Da inntrykket er at dette skjer stadig vekk er det greit å ha litt ekstra olje å flyte på. Men 16 % burde holde.

          Comment


          • #6
            OK, så 16% (syntetisk ) olje bør være nok.

            Da går det vel greit på min gamle OS MAX S-35RC fra
            midten av 70 tallet .....
            Selv om brukerveiledninga sier 25 - 30% olje, så går jeg ut fra at
            nyere olje er bedre, eller ?

            Har og en HP 40 fra samme periode.

            Begge motorene har ikke vært brukt de siste 15 - 20 årene

            @lf G

            Comment

            Working...
            X