Announcement

Collapse
No announcement yet.

HOBBYBUTIKKER I NORGE - SERVICE!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HOBBYBUTIKKER I NORGE - SERVICE!!

    Hei alle dere som bruker nettet!

    Ønsker å dra igang en debatt rundt service i hobbybutikker. Selv bor jeg i Oslo og har brukt alle 3 butikkene som er der.

    Min erfaring er som følger:

    Modellhobby (Hobbyland) i Skovveien - liten interesse i å følge opp, ønsket å kjøpe servoer som de ikke hadde på lager - de skulle ringe meg tilbake men etter 6 uker har jeg ikke hørt noe.

    Norwegian Modellers - fyldig utvalg i katalog men har aldri fått de små duppedingsene som sto på handlelista - skjelden mere enn halvparten av tingene er på lager - men de skal ha skryt for hyggelig og god service.

    Small Size hadde inne de servoene som Modellhobby ikke hadde pluss at når det viste seg å være feil på den ene servoen byttet de den med en gang uten problemer. Kjøpte sammen med servoene batteripakke til tx og rx - da det viste seg at tx batteriet måtte bygges om på grunn av kontakten gjorde de dette over natta til en veldig hyggelig pris.

    Small Size bygger om butikken så de vil forhåpentligvis kunne bli noe mer en en ARF foretning for fly.

    Håper på en konstruktiv debatt om hobbybutikker og service.

    Med vennlig hilsen
    Superstar40
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Til ettertanke.

    Kun ment som informasjon:
    Ved slike innlegg SKAL videre svar være konstruktive og ikke harselerende og ufine på noe som helst måte. Forumet skal ikke brukes til å slenge dritt etc. som setter oss i dårlig lys.

    Comment


    • #3
      Jeg har gode erfaringer med dem alle, bortsett fra de lørdagene de har stappa med kunder. Dessverre kan jeg ikke være eneste kunde alltid

      NM lønner det seg å ringe først. DVS ringe tønsberg å be de sende til butikken, så er du safe. Liten tvil om at de bare har et selektivt utvalg i butikken i Oslo, men allikevel er det for meg som bare kjøper fly-greier det beste stedet å gå. De har jo uansett mer enn Smallsize og MH!

      Smallsize og modellhobby har mest JP/Hobbyco stæsj som jeg ikke synes er så bra men scorer enormt på service, smallsize spesiellt! Hvor ellers tilbyr de seg å lodde sammen 5 løse celler med mottakerkontakt og krympeplast gratis? De har dessuten særs god peiling på alt elektrisk.

      Vil du ha verdens beste service går du på Romerike hobbysenter på Strømmen. Dessverre har de mest tog og plast, men det hender de glimter til. Gutta der er uansett så hyggelige at det er verdt turen!

      Hobbyteknikk på Ski er svært hjelpsom og har alltid mye overaskelser å by på, synd at han ikke driver sjappa si fulltid!

      Jon
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        NM (Tønsberg) synes jeg er gode på byggesett og deler men det skorter av og til på kunnskap hos de som står der! (Noen der har veldig god peiling, andre ikke.)
        Største minuset med NM må være at de er veldig dyre (hvis man ser bort fra enkelte pangtilbud i ny og ne..) på de mest vanlige tingene.
        Det kan også ta veldig lang tid hvis de skal bestille noe for deg.

        Øgrey er veldig gode på ARF og glassfiber! Noenlunde hyggelige priser og
        veldig bra betjening!

        SmallSize scorer veldig høyt på service og evne til å finne alternative løsninger og deale på prisene!
        Minuset er (foreløpig) et noe snevert vareutvalg.. Dette bedrer seg vel når de er ferdige med butikken!
        Dette er min favorittbutikk...

        Venter spent på at noen kombinerer NM's vareutvalg med Øgreys priser og SmallSize's service/priser!

        Comment


        • #5
          Har mange års erfaring med de forskjellige butikkene. Dem er som følger:

          Norwegian modellers: leverer nesten alt hver gang, og så har dem et utvalg som gjør at du aldri er i beit! Ei gullgruve for aktive flyvere på en øde øy.

          Øgrey: topp kvalitet og aldri noe problem med å skaffe ting.

          Teknisk Hobby: hyggelige folk som gir klar beskjed om hva som er på lager og gjerne kommer med gode tips i tillegg. Superb service.

          Tower Hobbies: god nettbutikk og upåklagelig tilbakemeldinger på mail hvordan ståa er på det bestilte.

          Altså: jeg er godt fornøyd med alle butikkene jeg har brukt via postordre

          En del av disse butikkene drives med en del entusiasme i bunnen, syntes det merkes!

          Det mest negative så langt har vært å besøke Norwegian sin butikk i Oslo, ikke mye entusiasme der dessverre. Eller kanskje dem bare hadde en dårlig dag da jeg var der?
          Uansett er vi avhengig av disse pusherne for å drive hobbyen vår, og de aller fleste er serviceminded..
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Norske butikker:

            Norwegian Modellers i Tønsberg:
            De har mye, og kan skaffe mye, men de er dyre. Bor en snau mil unna den nye butikken deres, men bruker de kun til ting jeg må ha med en gang.

            RC-Flight i Horten:
            Jeg har fått bra service der, og har fått gode priser når jeg har foreslått "deals". Det de normalt ikke fører skaffer dem, og jeg har fått bra priser på slike "bestillings-ting".

            Eureka RC:
            Har handlet der kun én gang, og da over postordre, så jeg har ikke så mye inntrykk derfra ennå. Intet negativt heller.

            Øgrey:
            Bra service og kjappe leveranser.

            Martinsen Hobbyservice:
            Dette er en forhandler jeg ikke kommer til å vurdere igjen. Sendte en bestilling på et fly og diverse utstyr til dem for et par år siden, etterfulgt av en oppfølgings-mail, og jeg har pr. dags dato ennå ikke hørt noe fra dem.

            Det store utland:

            CyberHeli i Hong Kong:
            Har handlet mye der og er svært imponert over både pris og service, og jeg har absolutt ingenting å utsette på leveringstiden heller. Har du helikopter, eller bruker Futaba-utstyr i modellene dine så vil jeg anbefale dem på det sterkeste.

            Tower Hobbies i USA:
            Lang leveringstid... ...og det er vel igrunn den eneste erfaringen jeg har tillatt meg å gjøre med dem.. Spørs om ikke Nordisk Express hadde en finger med i spillet den gang da..

            Weston UK i nettopp det ja, UK:
            Har nylig bestillt et fly direkte fra produsenten, og så langt er jeg fornøyd med dem. Sparer 50% på prisen på flyet, og det er jo ikke så rent lite.

            Pr. idag så har Nordisk Express rotet bort flyet, så vi får se hvor lang tid det tar før jeg får det.

            Ikke bruk billigste forsendelsesmåte fra UK, for da ender du opp hos Nordisk Express, og lageret deres er jo rene "Twilight-Zone"!

            Har også handlet direkte fra Robbe i Tyskland, og det har fungert greit.
            Mvh.
            Kenneth Sørensen

            Comment

            Working...
            X