Announcement

Collapse
No announcement yet.

En ting til.. motor data..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En ting til.. motor data..?

    En OS 15 FP som jeg tror jeg har, hvor mange ccm (?) og størrelse er den på egentlig tro ? Vært på OS sin hjemmeside men fant ikke noe der.

    Såe, hvis dere har no data om den, så skriv gjerne alt her

    mvh

    Tor

  • #2
    OS 15 FP produseres ikke mer Dette er en av de beste motorene som har blitt lagd. Har hatt flere stykker, og de bare går og går, uansett!

    15 FP er på 2.5ccm. I dag er denne motoren, sammen med alle andre i FP-serien erstattet av LA-serien (blå motorer). Personelig har jeg ikke erfaring med denne serien, men har fått tilbakemeldinger om at de ikke er like sinte.

    Passende, og veldig bra propeller til denne motoren er Master Airscrew 6x8 eller 8x4

    Comment


    • #3
      takk

      Ja, de funker krute godt for meg. Enda motoren min har ligget i ro i 5 år startet den etter 4 "snurr"

      Tok å kjørte den veldig "rikt" helt i begynnelsen for å smøre litt, in case. Spruta ut godt med bensin fra potta

      Har en propell liggendes som jeg bruker nå, men tror jeg skal kjøpe meg ny og følge ditt tips

      Er det noe sted på nettet jeg kan kjøpe en av disse propellene ?

      F.eks, når det står "Motor: .40-.53" på info om et fly, kan en sånn 15 FP passe da ? Sorry, men jeg kan veldig lite

      Har en Focus4 stikke, vet ikke om merket ellers er "hitec" menneh, er det mulig å få tak i en servo til en sånn en ? Har bare 3 stk.

      Comment


      • #4
        Hei torlin!

        Når produsentene setter en anbefalt motorstørelse bør man følge den, så det betyr at den .15 (2,5ccm)motor blir for liten. .40 - 46. motor = 6,5 til 7,5 ccm.

        Focus 4 er en Hitec radio. Nesten alle web-butikker har Hitec tilbehør.
        Du kan prøve følgende:

        Smallsize shopping - Smallsize Shopping (godt utvalg og bra priser på web-butikk)
        www.rc-flight.com

        eller så kan du se på Nortrading og ARF - modellfly, begge har annonser her på forumet.

        Med vennlig hilsen
        Superstar40
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          a-ha

          Så min motor er en .15. Daså, nei da forstår jeg godt at det ikke er no vits å putte på en sånn på et fly med anbefalt .40+, vil jo komme meg opp i lufta

          Ah, fant en del forskjellige hitec servoer på de sidene du ga meg. Skal nok finne en som passer

          Takker

          Comment

          Working...
          X