Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight Programvare - KUN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realflight Programvare - KUN

    Har forstått at det har noe for seg å investere i simulator. Vil kjøpe RealFlight G2, men prisen er vel stiv. Jeg har funnet billige Interfacer på nett, som skal fungere godt. I RealFlight-pakken følger det med en spake, som også kan benyttes fom Interface.

    Jeg ser ingen vits i å betale for en spake jeg ikke kommer til å bruke, siden jeg allerede har sender med trainerkontakt. Lurer derfor på om det finnes mulighet til å KUN kjøpe programvare til Realflight (evt. andre som er like gode), eller om noen er interresert i å selge brukt.

    Jesper
    2
    Ja
    50.00%
    1
    Nei
    50.00%
    1
    Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
    Jesper Stærkær

  • #2
    Bruker selv RealFlight G2 med "dummy" radio som har USB interface. Jeg vet det finnes uoffisielle muligheter til og koble seg rett på via trainer porten.... Mener selv at den "betaler seg" selv om man kjøper en "lovlig" utgave med radio (om man ikke kjøper brukt da?).

    Om det er den beste simulatoren kommer vel ann på brukeren....?
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      FMS

      Har sett Interfacer til salg på nettet. Selgeren reklamerer at FMS ligger gratis ute, og at dette er "fullt på høyde med RealFlight".
      Lastet ned FMS, og vurderte kun å kjøpe Interface.

      Jeg synes faktisk ikke FMS var en bra simulator. Kamerastyringen var direkte elendig, samt at realismen kunne trengt en skikkelig forbedring.

      Synspunkter?
      Mister jeg mye av følelsen med kun å bruke Joystick, og ikke skikkelig sender?
      Finnes det noen muligheter til å forbedre FMS?
      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
      Jesper Stærkær

      Comment


      • #4
        Fms gir bra stikke trening, men den er ikke den beste simulatoren.
        Å bruke joystik er jo bare tull, da gir simulatoren lite/ingenting.
        Jeg laget meg interface selv
        Low and slow with power to go !!

        Comment


        • #5
          Demo til RealFlight

          Finnes det en demo av RealFlight?
          Er det noen som skal selge en brukt simulator?
          Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
          Jesper Stærkær

          Comment


          • #6
            Re: Demo til RealFlight

            Originally posted by jesper-s
            Er det noen som skal selge en brukt simulator?
            Jeg skal selge CSM v.10 med JR (minijack) interface. Grafikken kan ikke sammenlignes med G2 men det sies at det er den simulatoren med best "virkelighetsfølelse" -og det er jeg enig i.

            http://www.rchobby.org/rcmarked/detail.php?siteid=207
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Var litt redd for å kaste stein i glasshus, men jeg ser det er flere som ikke er helt fornøyd med FMS simulatoren.

              Jeg har testet denne simulatoren en stund nå, og etter min mening så er det kun to ting som er positivt med den:
              - Den er gratis
              - Ok grafikk

              Realisme er noe du ikke finner i FMS!

              Den simulatoren jeg har mest erfaring med er CSM v9, som er forgjengeren til v10 som ble kommentert tidligere.
              Hvis du vil ha en simulator for å lære å fly modellfly, så vil jeg absolutt anbefale CSM! Den har elendig grafikk, og enda værre lyd (hvis ikke det ble endret i v10), men den er meget realistisk, og lar deg eksperimentere med tyngdepunkt, vekt, motor, størrelse ,form, ja rett og slett alt mulig, og se hvordan det spiller inn på flyets egenskaper. Aner ikke om disse fortsatt er i salg, men jeg synes å huske at de var relativt rimelige.

              Comment


              • #8
                Enig med pleym med at CSM nok er en av de (hvis ikke den) mest flyrealistisk. Den har meget enkel grafikk men det er absolutt ikke et must for å lære seg å fly. Jeg har hatt både CSM v9 og v10 (noe bedre lyd, men...) og de er absolutt å annbefale (hvis man ikke er ute etter en simulator som tyner grafikk kortet mest mulig...) Til info bruker jeg RealFlight G2 nå.
                Theodor Bastberget

                Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                http://www.modellhelikopter.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sportive
                  Fms gir bra stikke trening, men den er ikke den beste simulatoren.
                  Å bruke joystik er jo bare tull, da gir simulatoren lite/ingenting.
                  Jeg laget meg interface selv
                  Hvilken radio har du? Finner man noen guide for og lage dette intefacet selv på internett? Når jeg så et interface åpnet, så var det en del elektronikk. Er det noen spesielle komponenter?

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    Jeg har hitec for tiden, men det skal funke på jr og futaba også.
                    Det eneste du trenger er en motstand på 10k + 2leder kable ,mini jack og en som passer i styringen. Se her ! (MFN) ModellflyNytt.no
                    Low and slow with power to go !!

                    Comment


                    • #11
                      Den var jo genial! Hadde en masse gamle printkort med motstandere på liggende.. Heldigvis fant jeg et med brun svart oransj... Det virker kjempebra..!

                      Comment


                      • #12
                        G2 er helt klart en av de beste .
                        Personlig ranker jeg den som en god nr 2.
                        på første plass kommer helt klart den tyske REFLEX som er mer realistisk på alle måter.

                        På den annne side så er jo FMS gratis og er fult på høyde med de andre når det gjelder for en nybegynner å lære stikketrening. Joda det finnes fly i FMS som er helt ubrukelige , men det finnes også mange som er svært bra.

                        For den mer erfarne er ikke FMS noe å satse på, da vil en raskt merke at en ønsker enda mer realsitisk manøvre , særlig når en skal øve 3D flyging.
                        mvh Kjetil Sandal
                        www.modellfly.no
                        -----------------------------------------------------------------------
                        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                        Comment


                        • #13
                          Tilbake til tema

                          Jeg startet denne diskusjonen for en god stund siden. Gleder meg å se at aktiviteten har økt igjen i det siste. Mange gode meningen og påstander har kommet fram ang. simulatorer, men mitt egentlige spørsmål, som jeg enda ikke har fått svar på:

                          HVORDAN KAN JEG FÅ TAK I KUN PROGRAMVAREN TIL REALFLIGHT, UTEN Å BETALE BLODPRIS FOR EN FAKE-STIKKE JEG IKKE HAR BRUK FOR HVIS JEG FÅR TAK I HJEMMELAGET INTERFACE?
                          Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                          Jesper Stærkær

                          Comment


                          • #14
                            Selges ikke realflight i to versjoner? En med sender interface og en med dummy-stikke?

                            Så til Ksandal: Det er ikke de enkelte flyene jeg reagerer på i FMS. Jeg har enda til gode å klare å få noe i spinn på FMS, og da mener jeg NOE. Når simulatoren mangler realisme på et så elementært punkt, så blir den raskt ubrukelig, selv for en nybegynner.

                            Eksempel: En nybegynner lærer seg å fly på FMS. Etterhvert begynner han å få god kontroll, og siden det er en simulator så begynner han å eksperimentere. Han vil raskt oppdage at alle flyene i FMS kan flys med stikka i magen, og bare regulere høyden med throttle. Hva skjer når denne personen prøver dette i praksis på fly nr 2 eller 3, den gamle litt overvektige pattern maskinen han kjøpte av en i klubben?
                            Er han heldig, så har han god høyde når det flikker første gangen, men sjangsene er vel relativt store for at det flikker i landinga også.

                            Comment


                            • #15
                              Joda er enig i det

                              Men det viktigste er likevel det å lære selve stikke treningen, for alt det andre kan du "teste" i høyden etterhvert.
                              En nybegynner trenger særlig å lære to ting.
                              Selve stikketrenign med å rette opp RIKTIG VEI når du flyr i åttetall og mot deg. gjerne inverted også, både med fly og helikopter.
                              og rett og slett forståelsen av det å gi full gass og kun trekke litt i stikka for å ta av, og deretter slippe gassen helt og la flyet synke ned til landing. ( noen tror de må styre flyet ned med høyderor)

                              Når disse enkle elementære egenskapene sitter bra hos en nybegynner , så har han lært alt han trenger forå gå ut å fly, og da kan han begynne på nytt " i den virkelige verden" å gjøre det samme forsiktig til det sitter.

                              Til dette stadiet mener jeg FMS og andre gamle flysimulatorer er like gode å lære på , men helt klart er det et sprang opp til G2 og Reflex som er det 2 beste på markedet. Men de har ikke en nybegynner bruk for.

                              jeg syntes det blir feil å bruke over 2000,- på en simulator når du kan lære like godt det du trenger i starten på en som du kan bygge din egen interface til , eller kjøpe en rimelig på internett.

                              Ofte ender det opp med at du får tak i en brukt interface når du har kommet inn i klubbmiljø likevel, så å kjøpe en NY Real flight G2 er kun for spesielt intreserte eller proffer

                              Snart kommer FMS med ny versjon også har jeg hørt og da blir den enda bedre

                              Reflex kommer også med en ny i løpet av vinteren, som vil parkere G2 enda lengre bak , enn den allerede er idag

                              lykke til med trening folkens. Selv må jeg innrømme at jeg bruker både Reflex og G2 å trene på, men så har jeg jo noen tusen timer i luften og alt mindre enn det beste vil være kjedelig for en som er erfaren.
                              Mine favorittøvelser er:
                              Hovring Torq ( 2 cm over bakken) både med fly og heli.
                              rolling slow hover langs rullebane ( super vanskelig)
                              OG trene på publikumsvenlig 3D flyging svært nær bakken.

                              i bilde albummet mitt skal jeg ligge ut noen skjermbilder av noe av denne flyging
                              mvh Kjetil Sandal
                              www.modellfly.no
                              -----------------------------------------------------------------------
                              Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                              Comment

                              Working...
                              X