Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flybyggeskole ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flybyggeskole ?

    Hei.

    Jeg er en nybegynner ang. modellfly og kunne gjerne tenkt meg et forum som tar for seg bygging av et lett Trainerfly. Da med "step for step" instruksjoner på hvordan ting gjøres. Det er også nødvendig med MYE bruk av bilder for å instruere nybegynnere ( meg ).
    1
    Ja
    100.00%
    1
    Nei
    0.00%
    0
    // Rune Myhr //

  • #2
    Byggeguide...

    Hei Rune

    Ideen din er ikke ny den, og det er faktisk en del klubber som tilbyr byggekvelder. Særlig for å rekruttere nye byggere/flyvere. Det som er vanlig er at alle bygger samme flyet. Ganske naturlig siden det er en del forskjell på de fleste konstruksjonene selv om det er mye likt av det grunnleggende i konstruksjonene (regner med du tenker på balsabygge).

    Det fins en del bøker som tar for seg de grunnleggende teknikker, f.eks Ottar Stensbøl`s bok.

    Det lar seg selvfølgelig gjøre å legge ut guider her på bygging av en trainer, men det krever for det første at en eller annen artikkelforfatter vil påta seg jobben å bygge en trainer samtidig som guiden vil gå på en spesifikk modell.

    Hva med å stikke innom din nærmeste hobbybutikk og se på de modellene som er aktuelle for deg og samtidig be om å få ta en titt på byggemanualen som er vedlagt. Enkelte byggesett har svært detaljerte manualer med masse bilder og gode tips. Samtidig vet jeg at en del av ferdigmodellene (ARF/ARC) bare har noen enkle skisser vedlagt. Det betyr at du helst bør vite litt om de grunnleggende tingene som trekking, radiomontasje og motorinstallasjoner.

    Generelt har byggesettene en bra manual, tanken du kjøper har sin egen beskrivelse vedlagt, betrekningen har bruksanvisning, motoren har installasjonsanbefalinger og radioen har brukermanual. Leser du alt dette så er du langt på veg. I tillegg kan hobbyforhandleren gi deg mer eller mindre gode råd.

    Innrømmer at ideen din er bra, og kanskje det vil dukke opp en fyldig artikkel etterhvert om temaet??

    Lykke til.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Byggemanualer

      Hei.

      Her kan du finne byggemanualer:

      Great Planes RC Products | Horizon Hobby

      -/-- --\\-

      Jon @

      Comment

      Working...
      X