Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irvine 53 - ikke fornøyd med ytelsen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irvine 53 - ikke fornøyd med ytelsen!

    Heisann!

    Jeg har en Irvine 53 som står inverted i en 40 size patternliknende modell, og har ikke vært helt fornøyd med ytelsen på motoren. Har ikke målt turtallet enda siden jeg ikke har måler, men tenkte kanskje noen har noen tall på dette slik at jeg kan sammenligne ved en senere anledning.

    Så langt har jeg flydd med en 12*6 propell, som har vært helt grei, men får ikke tunet/dratt motoren skikkelig ut, den gir seg på en måte på toppen, dette merker jeg spesielt i vertikalen, akkurat som den dør ut og ikke orker mer. Prøvde en 12*8 i dag for morro skyld, siden jeg har lest at den skal klare det greit på rcuniverse. Det var helt katastrofe, hadde overhode ikke krefter til overs, "total overkill" .

    Har foreløpig ikke prøvd andre propeller, så det kan jo klart være noe å hente her. Jeg har jo lest masse bra om motoren, og har stilt den så den går bra på tomgang, med god trottelrespons. Hovednåla er er fire-fem knepp tilbake fra toppen (hvor den dør ut).

    Dere som har erfaringer med motoren, kan dere gi meg noen tips, gjør jeg noe galt, hvilke propeller bruker dere (ønsker å bruke høyest mulig stigning), og hvilke turtall får dere?

    Mvh
    Richard

  • #2
    Hei..
    Har samme motor og bruker fra 11x6 til 12x7, prøvde 12x8 men det likte den ikke. Bruker nå 13x4 på mitt 3D fly. Med 12x6 ligger turtall rundt 11k, lenge siden jeg har målt. Kansje litt mye med 4-5 knepp ut, jeg bruker 2-3. Er den gammel/mye brukt/ riktig innkjørt? Sist nevnte er viktig for å få bra effekt. Min går bedre enn os50 i tilsvarende fly
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Jeg måler den neste gang jeg er på stripa. Jeg kjørte den i benk et par tanker før jeg innstallerte den, og prøvde å holde meg mest mulig til innstruksene. Jeg tror kanskje jeg burde kjørt den rikere noe lengre enn hva jeg gjorde. Ja, ja - får prøve meg litt mer frem og se hva som skjer!

      Ser forresten at det var en post litt lenger ned hvor det var en del info om Irvine`n!

      Takk!

      Comment


      • #4
        Irvine 53

        Hei jeg har en 53 irvine som jeg er fornøyd med. Bruker for tiden 12x6 apc på en wot 4 flyvekt 2.5 kg. Hvis jeg bygger opp fart før jeg setter snuten opp går den så langt den vil. men derimot hvis jeg ligger på halv gass så setter nesen opp gasser på så er den ikke like villig men med en 13x4 eller 12,25x3,75 går det helt fint bråker noe helt forferdelig men går som ei kule.Min tomgangs nål ligger jevnt med kanten hvor står din i forhold? Er din motor veldig lett startet? Håper du får det til.

        Comment

        Working...
        X