Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakkering av modellfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakkering av modellfly

    Har kledd hele flyet mitt med glassfiber og epoxy og er nå snart klar for lakkering. Hva slags lakk er anbefalt til dette????? Evt. grunning og klarlakk også . .. .
    på forhånd takk
    Henrik Falch
    ____________

    North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II

  • #2
    Hvis du skal ha noe som er bra og som varer oog i tillegg har lakksprøyte hjemme så anbefaler jeg å gå til en billakkerer. Bare pass på at du får litt mer mykner i enn man bruker på bil så blir lakken mer fleksibel. Litt dyrt er dette, men holder veldig bra. Veldig mye av lakk på lakkbokser synes ihvertfall jeg at fungerer dårlig. Hvis du ikke har lakkeringsutstyr så er det mange lakkverksteder som kan blande lakk på sprayboks for deg. I eksakt den fargen du ønsker. Ta med en prøvefarge og de matcher den. Og ett lite tips til. Ta grunnjobben alvorlig. La lakken tørke mellom lagene og spray i tynne fine lag. Siste lak bør flyte så overflaten får en fin finish. Og med flyte menes at det lekker seg pent utover, ikke renner.........


    Good luck !

    Comment


    • #3
      Jeg liker å legge på et tyyynt lag grunning/sprøytesparkel før jeg sliper ned med 200-papir og avslutter med 600 før jeg lakker.
      Quick-lakk funker greit nok syntes jeg... men tung er den!
      Vil du bruke matt humbrol så dekker den utrolig godt og gir minimalt med tyngde. Den kan evt klarlakkeres etterpå for fuelproofing. Her er det en fordel med sprøyteutstyr i boden..
      En god pensel gjør oftest en bra jobb den og.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        bruker dere den humbrol lakken man får kjøpt på slike små beholdere eller finnes det større??

        Males den på?

        Hvor kjøper man evt. klarlakk som skal legges på a?
        Henrik Falch
        ____________

        North Star (vannfly)
        Nemesis (Shockflyer)
        JR 9x v.II

        Comment

        Working...
        X