Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ballansepunkt på jupiter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ballansepunkt på jupiter?

    Jeg har kjøpt en brukt Jupiter med Rossi 45/paulsenpotte.
    Lurer på om det er noe som kan fortelle meg hvor ballansepunktet
    skal ligge.....og hvordan det er best å feste mottakeren og batteripakken....
    Så til sist - hvor store rorutslag?

  • #2
    Jeg har batteriet mellom vingefeste og tank, det samme med mottaker.
    Da var balansepungtet bra, husker ikke hva det skulle være.
    Jeg brukte fullt utslag på alle ror, har du dualrate kan det være ca halvparten.

    Lykke til :P
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      CG: 85-90 mm fra forkant av vingen.

      Rorutslag i følge veiledning:

      Sideror: +/- 28 mm (dvs max)
      Høyderor: +/- 18 mm
      Balanseror: +/- 12 mm

      Husk at dette i utgangspunktet er en snill akrotrainer. Derfor relativt små utslag på balanse og høyde. Sideroret er greit å ha stort utslag på for kompensasjon under take.off. Når du er blitt varm i trøya så kan sikkert B/H utslagene økes til max. Har hørt folk har foretatt flatt STIGENDE ryggspinn (full gass på Rossi.53 pluss dykkror) med denne modellen, så den burde ha potensiale til litt av hvert.

      Comment


      • #4
        Ja tviler ikke på det. har en jupiter med magnum 53xl motor som går på 20% nitro,er nybegynner så jeg hold flyrt rett oppover mens jeg justerte max turtall på motorn,jupiter steg sakt mellom fingrene mine RETT opp.
        trodde ikke dette var mulig med e slik tung modell

        Men måtte stille ned turtallet noe(funka liksom ikke helt på alle turtall med en slik justering).

        Har batteri mellom tanke og vingefeste,motaker sitter fast på vingefeste med borrelås. balanserer ca 5 cm inne på vingen, måtte legge til vekt tilsvarende en femkoroning ytterst på venstre ving for å få ballanse sidelengs.motor har jeg 5-6 grader til høyre,går da rett fram uten bruk av sideror(men den ser litt dum ut
        http://www.freesider.no

        Comment

        Working...
        X