Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital radio...hva i all verden velger jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Digital radio...hva i all verden velger jeg?

    Startet opp igjen med RC i feb mars, og kjøpte fort (og gæli) en Laser 6
    Skulle jo bare fly noen sirkeler annenhver søndag og drikke kaffe med gamlegutta.
    Nå noen mnd og tre fly etter ( nr 4 er i bestilling)og 3 flykvelder i uka i snitt begynner behovet for en mer avansert radio å føles litt prekært...mixe muligheter, muligheter for og lagre modeller etc.
    Kommer kun til og fly motorfly, seilfly eller heli er ikke aktuelt.

    Har kikket litt på Eclipse først og fremst også litt på JR3810 og Futaba FF9 eller hva den nå heter....noe dyr etter min smak
    Men denne gangen putter jeg heller noen kr for mye i radioen enn noen for få
    Problemet er att jeg har egentlig ikke snøring på hva jeg vil trenge eller hva jeg skal se etter bortsett fra de mest opplagte mixe mulighetene, har inntrykk av att de med digital radio i klubben bruker bare en brøkdel av mulighetene.
    Kan godt hende jeg er like tjent med en forrige generasjons radio Futaba FF6, 8UE eller lignende. 3810 har vel også vært på markedet en stund og bør være mulig å få tak i brukt
    Kommer til og fly en 90/120 size Extra fremover samt en Laser 3D for og prøve litt "nymotens kruseduller" ...ser artig ut
    Slik det ser ut nå heller jeg til en Eclipse.... prismessig gunstig, og ser grei ut så vidt jeg kan bedømme....

    Kom med innspill før jeg gjør enda mere dumt

    mvh MM
    mvh MM

  • #2
    Hei..
    Ikke lenge siden jeg hadde samme problemet selv, valgene stod mellom Hitec eclipse, jr 3810 og futaba ff9 samme som deg.
    Futaba og Jr er endel dyrere men har også høyere kvalitet.
    Så det kommer an på hvor mye penger du vil bruke og hvilke fly du skal bruke det på(om du har dyre modeller som du er redd for) Hadde jeg hatt 5000-8000 å bruke på radio når jeg kjøpte hadde valget blitt Jr eller Futaba, men slik ble det ikke. Valget ble en Hitec eclipse, den har mer enn nok av mixe fuligheter for de fleste. Jeg har også en annen hitec som har fungert meget bra. Denne er meget prisgunstig(2995) og gir mye for pengene. Håper du ble litt klokere og lykke til med radio valg!
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Re Sportive

      Tror også att Eclipsen holder i lange baner for min del, og fornuften tilsier Eclipse , men siklefaktoren er definitivt høyere på en FF9, kjøper jeg radio nå så blir det siste kjøpet på noen år.
      Bør være mulig og få den ned mot 5000.
      Noen kr får jeg vel igjen for laseren også
      Har vel ikke av de dyreste flyene, men en Extra med en 120FS i nesa blir jo fort noen kr om det går riktig ille.
      Men alle tre alternativene er vel av en slik kvalitet att det skal vel mye til att
      direkte radio failure er crash årsak.
      Uansett forstår deg dithen att ingen av de tre alternativene er direkte skivebom.
      Burde vel egentlig ta tiden til hjelp, dukker bestandig opp noe bra second hand alt kommer til den som venter....men er vrient når man har bestemt seg for å handle
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Sjekk ut Ute av drift under radioutstyr

        Comment


        • #5
          Mitt forslag

          Jeg startet en tråd som heter "Multiplex mot røkla.."
          Du kan jo lese litt der for flere innspill. Har ikke fått meg en slik enda, men jeg vet at jeg vil ha en, for å si det sånn.
          Ring Øgrey og få en brosjyre på Royal radio'n.
          Sammenlign gjerne med Futaba'n...

          Comment


          • #6
            Re Roy
            Ja mulig jeg gjør akkurat det.....ringer Øgrey mener jeg, og får en brosjyre og noen priser....men hvor stor er egentlig en slik Evo7 har aldri sett en er det mulig for en vanlig halvgammel tommel pilot og betjene den. uten brett og seler...og sånn ca hvilket prisleie ligger den i ?
            Så en med en MC24 idag. nydelig radio men får svettetokter av størrelsen selv om det sikkert er en tilvennings sak

            PS: har med interesse lest Multiplex mot røkla
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Jeg annbefaler deg JR 3810 ADT! Har hatt 3810 og det er en knallgod radio (har JR 10X nå...) JR kommer/har kommet med en ny 9x radio som jeg tror mange 3810 brukere vil gå over på. Kan hende at du får mulighet på et godt brukt 3810 ADT kjøp...

              Lykke til i alle fall!
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment


              • #8
                Den nye Royal EVO fra MPX er ikke stor. Jeg hjalp en her i byen med oppsettet av en slik i fjor og jeg ble virkelig imponert. Jeg tommelflyr selv med en MPX 3030 uten problem og den er mye større en EVO. EVO er også mye tynnere og lettere enn JR og Futaba. Jeg har brukt MPX siden 1987 og er meget fornøyd. Kommer aldri til å bytte.

                Lars Erik Arntsen
                Mvh
                Lars Erik Arntsen

                Comment


                • #9
                  Personlig så synes jeg FF9 ser veldig simpel ut.
                  Den ser bra ut på bilder i NM katalogen, og på futaba sine sider.
                  Men når man ser den i "real-øyensyn" ser den bare billlig ut.
                  Hadde vurdert en slik en pga at jeg trengte en radio fort, og det var vanskelig å få tak i en JR radio for en tid tilbake.
                  Heldigvis så falt valget på JR PCM10X. Hadde jeg bestilt Futaba`n hadde jeg kommet til å sendt den tilbake pga utseendet
                  Do it inverted

                  Comment


                  • #10
                    Ble en Eclipse QPCM på meg......økonomisk motivert
                    Men den ser grei ut
                    Hentet inn brosjyrer på EVO serien men den ble rett og slett for dyr
                    mvh MM

                    Comment

                    Working...
                    X