Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS Servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS Servoer

    GWS som merke og Servoer spesielt, Noen med erfaring og eller synspunkter?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    GWS er ingen produsent. De kjøper inn og selger videre under eget bransjenavn, slik mange gjør. Såkalt OEM innkjøp. Servoene de bruker er de samme som Graupner, JR, Jamara, JP etc bruker, og er like kurrante som alle andre.

    Comment


    • #3
      Takk takk. kansje vi burde ha en liste over OEM produkt merker her på forumet?
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Er ikke sikker på at du fikk med deg hva OEM er. Det går ut på at du bestiller et større antal fra en produsent som forblir anonym, og så får man sitt merkenavn på varen. Så finner du en produsent og bestiller tilstrekkelig antal, så kan du få servoer med merke"Vingemutteren" på. Det er slik de fleste merkevarer er produsert, klær, skotøy, hobby, leker osv i det uendelige. Må ikke tro at klesmerket "Lewis" er produsert på en stor moderne fabrikk. Det er sydd i små tarvelige blikkskur rundt omkring i Østen. Samme gjelder mange av ARF modellene som kommer derifra. Du har sikkert lagt merke til at man finner klin like hvitevarer (vaskemaskiner, frysere, komfyrer osv) i butikken med forskjellige merker på. Fabrikkene er få og store, mens salgsselskapene (merkene) er mange.

        Comment


        • #5
          Jeg bruke GWS Naro hp servoer. 9 gram, brukt i speed 400 modell. Faktisk står det en børsteløs i den nå, Hacker BL20. Det går så det kviner, og GWS'ene holder mål. Jeg har hatt ett havari på en servo, høvlet tenner på et av hjulene. Jeg har undersøkt de andre, og de er like fine. Kan være produksjonsfeil.

          Jeg kan anbefale GWS-servoer. De er mye brukt. Såvidt jeg vet er innmaten ganske likt tilsvarende Hi-tec servoer.
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Joda vet hva OEM produsenter/produkter er Olle (takk for infoen foresten), mente bare det kunne vere kjekt å vite kan som faktisk produserer sine egne produkter (har inntrykk av at dei er generelt av høgare kvalitet, t.d. Laser motorer).
            Mossie69, dette er akkurat kva eg er ute etter å vite, meir i denne stilen folkens.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X